سلاح‌ داران در افغانستان بایومتریک می‌ شوند

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЧлены движения Талибан, Афганистан
Члены движения Талибан, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در وزارت امور داخله می ‌گویند که با تهیه طرزالعمل جدید برای توزیع مجوز حمل سلاح، پس از این کسانی که با خود سلاح حمل می‌کنند، بایومتریک می‌شوند و پس از ان، برای‌ شان مجوز حمل سلاح صادر می‌ شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هشت صبح، ویس‌ احمد برمک سرپرست وزارت امور داخله می‌ گوید که این طرزالعمل پس از دو سال کار به منظور استفاده‌ی مسوولانه از سلاح تهیه شده و نزدیک به دو هفته پیش از سوی شورای امنیت ملی تأیید شده است.
ویس‌احمد برمک گفت که مجوز حمل سلاح به افراد خاصی از جمله برخی از مقام‌ها، سرمایه‌گذاران و تاجران توزیع خواهد شد. آقای برمک می‌گوید: "افرادی که سلاح را غیر مسوولانه و بدون مجوز حمل می‌کنند، باید به وزارت امور داخله بیایند که سلاح‌شان ثبت شود. کسانی که سلاح حمل می‌کنند در دستگاه بایومتریک هویت و مشخصات‌شان درج می ‌شود و کارتی هم که این بار وزارت امور داخله توزیع می ‌کند، در ساختار و محتوایش بسیار دقت شده و ظرافت‌های تخنیکی در نظر گرفته شده که جعل آن بسیار مشکل و حتا ناممکن است. کسانی هم اگر بخواهند از این روند سوء استفاده کنند یا این کارت‌ها را جعل کنند، هیچ امکان ندارد".
سرپرست وزارت امور داخله در عین حال تأکید کرد که کارت‌های جدید حمل سلاح تنها از طریق دستگاه‌های خاصی قابل شناسایی است و هر گاه کسانی بخواهند آن را جعل کنند، از طریق این دستگاه‌ها معلوم می‌شود. ویس‌احمد برمک افزوده است که تلاش برای جعل کارت‌ های حمل سلاح از بیرون کشور هم سودی نخواهد داشت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала