استخراج اورانیوم توسط داعشیان فرانسوی تبار در شمال افغانستان

© Photo / Public Domainاستخراج اورانیوم توسط داعشیان فرانسوی تبار در شمال افغانستان
استخراج اورانیوم توسط داعشیان فرانسوی تبار در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادامه جنگ در افغانستان و درگیر بودن نیروهای امنیتی با شورشیان زمینه تاراج معادن افغانستان برای دزدان خارجی و داخلی را مساعد کرده است.

در هر کشوری که جنگ باشد، نیروهای امنیتی آن کشور همیشه مصروف دفاع و نگهبانی آن کشور می باشند و وقت زیادی برای رسیدگی به تاراج معادن و سرمایه آن کشور ندارند. اکنون که نیروهای امنیتی افغانستان با شورشیان درگیر هستند و مقام های دولتی نیز مصروف مدیریت جنگ بوده و به دنبال راه هایی برای تامین امنیت مردم ولایت های افغانستان می باشند، معادن قیمتی افغانستان را هر کسی به نحوی به تاراج می برند.

چندی پیش هم نمایندگان ولایت هلمند در پارلمان گفته بودند، شواهدی وجود دارد که نشان میدهد محموله های اورانیوم  معدن خانشین ولایت هلمند توسط هواپیماهای های غول پیکر امریکایی قاچاق می شود.

و حالا هم نماینده مردم شورای ولایتی جوزجان به تازگی از استخراج اورانیوم  توسط داعشیان فرانسوی خبر می دهد، که خبرنگار اسپوتنیک با حلیمه صدف نماینده مردم در شورای ولایتی جوزجان مصاحبه انجام داده، که در این باره چنین می گوید:

به تعداد ۷ تن از شهروندان خارجی که شامل دو زن و یک مرد فرانسوی میباشند به تازگی وارد ولسوالی قوش تپه ولایت جوزجان شده و در پی استخراج معدن اورانیوم  میباشند.

همچنان خانم صدف در مورد اینکه چرا حکومت محلی برای سرکوب داعشیان اقدام نمی کند، می گوید: حکومت محلی در جوزجان توانایی راه اندازی عملیات سرکوب این تروریستان را ندارند، ولی در دیدار های که ما با حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی و وزارت دفاع داشتیم، چندین بار از آنها تقاضا کردیم تا این گروه های تروریستی را از بین ببرند، ولی جز وعده های روی کاغذ هیچگونه اقدام عملی از سوی شورای امنیت و وزارت دفاع ملی صورت نگرفته است، اینکه چرا شورای امنیت ملی به وعده های خود عمل نمی کند، ما نمی دانیم.

او از سران حکومت افغانستان گله کرده و درباره مبارزه با مخالفان دولت چنین گفت:

برای ما هم سوال برانگیز است که بلاخره دلیل در کجاست که حکومت مرکزی هیچگونه اقدامی برای سرکوب داعش در ولسوالی های قوش تپه و درزآب نمی کنند، در حالیکه گروه داعش در این روز ها سخت مصروف سرباز گیری در این دو ولسوالی اند و اگر حکومت از موقع استفاده نکند و مانع سرباز گیری داعش در این مناطق نشوند، بسیار دور نخواهد بود، که طی ماهای آینده  این تروریستان ساحات بیشتری را در ولایت های سرپل ، فاریاب و جوزجان و دیگر ولایت های شمال افغانستان زیر کنترل خویش در خواهد آوردند.

اما نگرانی دیگر ما این است که قوای هوای ناتو در جوزجان هنگام سرکوب مخالفان همیشه طالبان مسلح را هدف قرار میدهند و با وجود معلوم بودن مراکز جلب و جذب، سوق و اداره ومحلات  فعالیت های تروریستی داعشیان هیچ گونه ضربات سرکوب گرایانه  از سوی این هواپیماهای نظامی ناتو که حتی یک شلیک راکت هم بالای آنها نمی کنند.

در همین حال محمد رضاغفوری سخنگوی والی  ولایت جوزجان با تائید فعالیت های داعشیان در جوزجان و حضور شهروندان فرانسوی می گوید:

تا هنوز راپورهای به دست ما نرسیده است که گویا این شهروندان فرانسوی دست به استخراج معادن زده باشند، ولی راپورهای که به ما رسیده، داعش در حال آموزش و سربازگیری می باشد.

آقای غفوری همچنان می گوید:

ما چندین بار به مرکز پیشنهاد کردیم تا عملیات سرکوب داعش را براه بیاندازیم، ولی تا هنوز هیچگونه اقدامی عملی برای آغاز عملیات در این ولایت از سوی مقامات مرکزی صورت نگرفته است.

هواپیماهای دولتی هم داعش و هم طالب را هدف قرار می دهند

در همین حال آقای غفوری درباره حملات هواپیماهای دولتی چنین می گوید: هواپیماهای ناتو هم داعشیان و هم طالبان را مورد هدف قرار می دهد. و در عملیات های هوایی ناتو در این ولایت شماری زیادی از داعشیان کشته و زخمی شده اند و حضور داعشیان در ولسوالی های ولایت جوزجان برای ما نگران کننده است، زیرا با حضور داعش در ولسوالی های قوش تپه و درزآب 53 باب مکتب بسته شده و بیشتر از 35 هزار کودک نیز از آموزش بازمانده اند. ما امیدواریم که حکومت مرکزی در پیوند به نگرانی های ما عملیات های پاکسازی را در این ولسوالی ها به راه بیاندازد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала