ارگ: سخنان محقق را «بررسی» می‌کنیم

© Wikipediaارگ: سخنان محقق را «بررسی» می‌کنیم
ارگ:  سخنان محقق را «بررسی» می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان در اعلامیه‌یی سخنان اخیر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی را مغایر «اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت كشور و قوانین نافذۀ افغانستان» خواند.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست جمهور افغانستان اعلام کرده است که این اظهارات آقای محقق نباید سبب ایجاد تشنج شده و از سوی حکومت در روشنی قوانین کشور بررسی خواهد شد.

در اعلامۀ ارگ ریاست جمهوری آمده است: «این اظهارات از سوی دولت افغانستان در روشنایی منافع ملی و قوانین نافذۀ كشور به‌گونۀ جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قوانین افغانستان، خدمت عسکری و نظامی را برای اتباع کشور صرفاً در چوکات حاکمیت ملی و تحت بیرق پر افتخار کشور جواز می‌دهد و بس. حکومت تصریح می‌دارد که افغانستان هیچ‌گاه در جنگ‌های نیابتی شامل نبوده و نیز اجازه نخواهد داد که این کشور در آینده، به میدان جنگ‌های نیابتی مبدل گردد.»

در همین حال، دفتر معاونیت دوم ریاست اجرایی نیز در پیامی، به توضیح در مورد سخنان اخیر محمد محقق پرداخته است. در این اعلامیه گفته شده که در سخنرانی آقای محقق در کنفرانس بیداری اسلامی «از جواز سربازگیری افراد تبعه افغانستان حمايت نشده بلكه از شكست داعش و تشريك مساعى بين المللى استقبال و از همه كسانيكه در شكست داعش نقش داشته تقدير شده كه اين امر موجب بالا رفتن ثبات در افغانستان ميگردد.»

قدردانی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان از سردار سلیمانی و رزمندگان اهل افغانستان در نبرد علیه داعش در سوریه، سبب بروز واکنش‌های مختلف در درون کشور شده است. پیش از این داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز به گونۀ تلویحی این سخنان را، دیدگاه شخصی آقای محقق و جدا از سیاست دولتی افغانستان خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала