واکنش ارگ در برابر سخنان محقق

© Photo / M.Naderiافشاگری های مشاور پیشین غنی پس از برکناری اش
افشاگری های مشاور پیشین غنی پس از برکناری اش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری در برابر سخنان اخیر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه در مورد اشتراک شهروندان افغان در جنگ سوریه، واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتمیک به نقل از شبکه1، ارگ با نشر اعلامیه ‌ای حرف‌ های محقق را خلاف اصول سیاست خارجی کشور دانسته و گفته است که به هیچ صورت از حکومت افغانستان نماینده‌گی نمی‌ کند.
در اعلامیه آمده است: "اظهارات اخیر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه در تهران، در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت كشور و قوانین نافذه‌ی افغانستان قرار داشته و به‌ هیچ وجه نماینده‌گی از نظریات دولت افغانستان نمی‌کند.
در اعلامیه آمده است: "اظهارات اخیر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه در تهران، در مغایرت با اصول سیاست خارجی، منافع ملی، ثبات و امنیت كشور و قوانین نافذه‌ی افغانستان قرار داشته و به‌ هیچ وجه نماینده‌گی از نظریات دولت افغانستان نمی ‌کند."
ریاست جمهوری هم‌چنان افزوده است که افغانستان هیچ ‌گاه در جنگ‌ های نیابتی شامل نبوده و نیز اجازه نخواهد داد که این کشور در آینده، به میدان جنگ ‌های نیابتی مبدل شود.
در اعلامیه آمده است که این سخنان آقای محقق از سوی دولت افغانستان در روشنایی منافع ملی و قوانین نافذه‌ی كشور به‌گونه‌ی جدی مورد بررسی قرار می ‌گیرد.
محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه چند روز پیش در جریان سخنانش در تهران از افغان‌ هایی که از سوی حکومت ایران به جنگ سوریه فرستاده می ‌شوند، ستایش کرده بود، که با انتقادهای شدیدی در داخل کشور مواجه شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала