انتظار می رود تعداد مسلمانان در اروپا دو برابر شود

© AFP 2023 / Lluis GeneДемонстрации мусульман в Барселоне
Демонстрации мусульман в Барселоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، نتایج یک بررسی که از سوی نستیتو تحقیقاتی پیو انجام شده، نشان می ‌دهد که شمار مسلمان در اروپا و آلمان افزایش یافته و همچنان در سال‌ های آینده هم این روند ادامه می یابد.

جامعه شناسان سه سناریو ممکن را ارائه می دهند. در گام نخست، زمانی که مهاجرت به اروپا به طور کامل متوقف شود، این موضوع در نظر گرفته می شود، البته صحبت تنها در مورد رشد طبیعی این قضیه در میان است.
بر این اساس سهم مسلمانان در آلمان تا سال 2050 از حدود 6 درصد فعلی به 11 درصد افزایش خواهد یافت. این نتیجه ارزیابی انستیتو تحقیقاتی پیو در آمریکا است.
انستیتو پیو در این ارزیابی خود داده هایی از بسیاری کشورهای اروپایی از جمله نروژ و سوئیس را هم مورد ارزیابی قرار داده است. بر این اساس سهم مسلمانان در اروپا در سال 2016 ،4.9 درصد بوده است.
محققان این تحقیق سه سناریو را برای روند آینده این تحول تا سال 2050 در نظر گرفته اند. یکی روند تغییرات این تحول بدون مهاجرت های بیشتر، با مهاجرت های متوسط و یا یک توسعه مشابه سال های 2014 تا 2016.
در اولین سناریو و بدون مهاجرت های بیشتر شمار مسلمانان در آلمان به 9 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و در سطح اروپا سهم مسلمانان به 7.4 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала