روسیه از یک افغانستان آزاد و با ثبات حمایت می‌کند

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета глав правительств стран ШОС в Сочи
Заседание Совета глав правительств стран ШОС в Сочи - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
موضوع اقتصادی و توسعۀ تجارت میان افغانستان و روسیه برای کشورش از اهمیت بالایی برخوردار است

همکاری روسیه و امریکا درباره افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
همکاری روسیه و امریکا درباره افغانستان
به گزارش اسپوتنیک، دیمتری مدودوف نخست‌وزیر فدراسیون روسیه با رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، در حاشیۀ نشست سران حکومت‌های شانگهای در شهر سوچی روسیه دیدار کرد.

در این دیدار، نخست‌وزیر روسیه گفت که کشورش از یک افغانستان مستقل٬‌ آزاد٬ مرفه و با ثبات حمایت می‌کند.
آقای مدودوف افزود که موضوع اقتصادی و توسعۀ تجارت میان افغانستان و روسیه برای کشورش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید میزان دادوستد میان مسکو- کابل افزایش یابد.
در این دیدار نخست‌وزیر روسیه همچنان علاوه کرد که روسیه آماده است در پروژه‌های زیربنایی در افغانستان از جمله ترمیم فابریکه‌های برق و برق‌رسانی در کابل و همچنان خطوط راه آهن با افغانستان همکاری کند.
همچنین آقای مدودوف، از آماده‌گی کشورش به حمایت از پروژۀ کاسا یک هزار و تاپی سخن زد و خطاب به رییس اجراییه کشور گفت که در تعهد و همکاری روسیه با افغانستان شک نداشته باشید.
دیمتری مدودوف همچنان با ابراز این‌که روسیه آمادۀ همکاری‌های نظامی- امنیتی با افغانستان است، تصریح کرد که چنانچه پیش‌بینی می‌کردیم، همکاری طالبان و داعش قضیۀ افغانستان را پیچیده‌تر ساخته است.
نخست‌وزیر روسیه با تأکید به حمایت از پروسۀ صلح و ثبات در افغانستان گفت که در این زمینه به تلاش‌های‌شان در چارچوپ روند مسکو و میکانیزم‌های دیگر ادامه می‌دهند. 

A drug addict holds a needle and syringe. - اسپوتنیک افغانستان
علاقمندی افغانستان به همکاری با روسیه در قسمت مبارزه با مواد مخدر

دیمتری مدودوف، بر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان تأکید ورزید و گفت که در این خصوص نیازمند مذاکره و پیشرفت هستیم.
در ادامه، رییس اجراییه افغانستان گفت: مشکل امنیتی هنوز یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های اصلی افغانستان است و ما عملاً با گروه‌های تروریستی در جنگ هستیم.
دوکتور عبدالله عبدالله همچنان علاوه کرد که ما در مقابل یک دشمن مشترک می‌جنگیم و طالبان زمینۀ حضور داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را در افغانستان فراهم ساخته‌ است.
رییس اجراییه کشور همچنان افزود که حضور داعش در برخی از مناطق افغانستان مایۀ نگرانی است و حکومت وحدت ملی برای سرکوب داعش گام‌های مهمی برداشته و اقدامات قاطعی برای ریشه‌کن ساختن این گروه در راه است. 
منافع مشترک امریکا، روسیه و ایران در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
منافع مشترک امریکا، روسیه و ایران در افغانستان

دوکتور عبدالله عبدالله از نخست‌وزیر روسیه خواست تا در این مبارزه افغانستان را یاری نماید.
رییس اجراییه کشور در بخش همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفت: افغانستان خواهان توسعه و افزایش همکاری‌های اقتصادی میان روسیه و افغانستان می‌باشد. رییس اجراییه تأکید کرد که حکومت به مشکلات و نگرانی‌های شرکت‌های روسیه که خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند رسیدگی نموده و امیدوار است تا این شرکت‌ها در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.
وی همچنین  گفت که حکومت از تلاش‌های روسیه برای استقرار صلح در افغانستان استقبال می‌کند.
رییس اجراییه از نخست‌وزیر روسیه خواست تا از نفوذ این کشور بالای پاکستان برای پایان بخشیدن به پناه‌گاه‌های تروریست‌ها استفاده نمایند.
دوکتور عبدالله عبدالله همچنان افزود که زرع، تولید و قاچاق مواد مخدر یکی از مشکلات جدی افغانستان و منطقه است و حکومت افغانستان در این اواخر به بمباران و تخریب کارخانه‌های مواد مخدر در ولایت هلمند اقدام نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала