ظریف بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان تاکید کرد

© Sputnik / Grigoriy Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان تاکید کرد
ظریف بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان تاکید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: در نشست قلب آسیا بر ضرورت توجه به پدیده داعش در افغانستان که این روزها در حال گسترش است تاکید کردیم .

وزیر خارجه ایران: کشمکش افغانستان راه حل نظامی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه ایران: کشمکش افغانستان راه حل نظامی ندارد
به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف امروز جمعه در حاشیه نشست قلب آسیا در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران، افزود: این اجلاس تلاشی برای ایجاد اشتراک منافع و همکاری بخصوص در میان کشورهای منطقه برای امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان است.
وی افزود، جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در این پروسه شرکت فعال داشته است.
ظریف گفت: بحثی که برای ما مهم است موضوع مالکیت و رهبری دولت افغانستان در همه تلاش ها برای صلح و ثبات این کشور است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: در این اجلاس ما بر ضرورت مبارزه با تروریسم با رهبری دولت افغانستان و توجه به پدیده داعش در این کشور که این روزها در حال گسترش است و ضرورت همکاری بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کردیم. 
ظریف در مورد دیدار دیروز (پنجشنبه) خود با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اروپا، در ایتالیا گفت: اروپایی ها و خانم موگرینی تاکنون در اعلام مواضع بسیار محکم عمل کرده اند، در اقدامات عملی هم در ماه های گذشته شاهد اقدامات گسترده تر اروپا در زمینه همکاری های بانکی و فاینانس بودیم ، هفته گذشته نیز شاهد حضور هیات اتحادیه اروپایی برای همکاری در حوزه هسته ای و کشاورزی در ایران بودیم.
هفتمین اجلاس قلب آسیا با حضور250 نماینده از 40 کشور و سازمان بین المللی امروز در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود.
رئیسان جمهوری آذربایجان و افغانستان و وزیران امورخارجه ایران، پاکستان، هند، ترکیه و افغانستان، همچنین معاونان وزیران امورخارجه قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، نماینده ویژه چین و روسیه در امور افغانستان، مقامات ارشد عربستان، امارات متحده عربی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور آسیا مرکزی از شرکت کنندگان این اجلاس هستند.
در این اجلاس همچنین نماینده ویژه نخست وزیر انگلیس در امور افغانستان، نماینده وزارت امورخارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی و هیات بلند پایه وزارت امورخارجه جاپان، اسپانیا، ناروی، ایتالیا، کانادا، فرانسه، فنلند، لهستان، مصر و سویدن نیز حضور دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала