حمایت قزاقستان در عرصۀ تأمین امنیت از افغانستان

© Photo / President of the Ukraine Press-Service/ Nikolay LazarenkoГород Астана
Город Астана - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساگین‌تایف صدراعظم قزاقستان در ملاقات با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان از توسعه و بهبود مناسبات دوجانبه میان دو کشور سخن زد و گفت که کشورش آمادۀ هر نوع همکاری در عرصۀ امنیتی- تخنیکی با افغانستان می‌باشد.

Памятник Счастливой матери на площади Независимости в Ташкенте - اسپوتنیک افغانستان
ایجاد مرکز آموزشی برای افغان‌ها در ازبکستان
به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار که در حاشیۀ نشست سران حکومت‌های شانگهای در شهر سوچی روسیه، برگزار شد ساگین‌تایف، اضافه کرد که قزاقستان آماده است که همانند گذشته در رشته‌های مختلف بورسیه‌هایی را به محصلین افغانستان ارایه کند.

صدراعظم قزاقستان ضمن تأکید بر گسترش دادوستد تجاری میان دو کشور گفت که در سطح بین‌المللی از مواضع افغانستان در عرصۀ تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنند.
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان، همکاری‌های امنیتی میان افغانستان و قزاقستان را مهم خوانده، یادآور شد که هم اکنون در جنگ با داعش و سایر گروه‌های هراس‌افگن قرار داریم و مصمم هستیم که گروه تروریستی- تکفیری داعش را سرکوب و نابود سازیم. وی در در این زمینه خواستار همکاری کشورهای منطقه و جهان شد.
او تروریسم را دشمن مشترک همۀ کشورهای منطقه خوانده، خاطر نشان نمود که در صورت نیاز، کابل و آستانه باید به تبادلۀ اطلاعات در بخش امنیتی بپردازند.
باید گفت که در روزهای نزدیک موافقت‌نامۀ ترانزیتی میان افغانستان و ازبکستان به امضا می‌رسد و این موضوع در گسترش روابط تجاری و ترانزیتی با قزاقستان نیز نقش ارزنده خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала