تفاوت سازمان پیمان امنیت جمعی و ناتو از دیدگاه لاوروف

© REUTERS / Remo Casilliتفاوت سازمان پیمان امنیت جمعی و ناتو از دیدگاه لاوروف
تفاوت سازمان پیمان امنیت جمعی و ناتو از دیدگاه لاوروف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که سازمان پیمان امنیت جمعی، بر خلاف ناتو، به هیچ کس اولتیماتوم نمی دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلاروس « STV» گفت که روسیه به دنبال بازی های جیوپولیتیک نیست و سازمان پیمان امنیت جمعی در مسیر ناتو با توافقات حاصله در سال ۱۹۹۰ حرکت نخواهد کرد.

لاوروف: «پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پیمان ورشو، وجود اتحادیه ماهیت خود را از دست داد». اما ایالات متحده همچنان «در تلاش برای از دست ندادن نفوذ بر اروپا» به حمایت خود از این بلوک ادامه داد. برای این کار، آنها با استفاده از موضوع افغانستان، و بعد از روسیه، که با یک تخلف آشکار با توافقی که در سال ۱۹۹۰ حاصل شده بود و روسیه آن را قبول نکرد: امنیت قابل تقسیم نیست، ناتو به شرق توسعه نخواهد یافت، و بعد، به عنوان یک مصالحه شرط گذاشته شد که، گسترش ناتو به شرق با حمایت اعزام نیروهای نظامی موجود برای کشورهایی که جدیدا به عضویت آن درخواهند آمد، نخواهد بود.»

وی افزود: «من بسیار امیدوارم که سازمان پیمان امنیت جمعی این مسیر را دنبال نکند. ما هیچکس را تهدید نمیکنیم و هیچ وقت به هیچ کس اولتیماتوم نداده ایم. ما نگران امنیت خود در قلمرو کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی هستیم. ما به اندازه کافی کار برای انجام دادن در این زمینه داریم و ما به دنبال بازی های جیوپولیتیکی نیستیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала