ثروتمندترین مرد جهان: سرمایه را چه کنم؟

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandجف بزوس ثروتمندترین مرد دنیا
جف بزوس ثروتمندترین مرد دنیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ثروتمندترین مرد دنیا نمی داند با سرمایه اش چه کار کند!

اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اطلس، جف بزوس ثروتمندترین انسان روی زمین، که دارایی وی به بیش از 100 میلیارد دالر رسیده است، ولی نمی‌داند با ثروتش چه‌کار کند!

آقای جف بزوس مدیرعامل مشهور شرکت آمازون که مدتی است به صدر ثروتمندترین فرد روی زمین تبدیل است.

نشریه بلومبرگ طی گزارشی خبر داد که ارزش خالص دارایی‌های جف بزوس به بیش از 100 میلیارد دالر رسیده است. یعنی یک عدد 12 رقمی 100.000.000.000

تا سال 2016، بیل گیس ثرتمندترین فرد جهان بود ولی در یک سال اخیر؛ مطابق انتظار جف بزوس از مدیرعامل سابق مایکروسافت پیشی گرفت. در این افزایش دارایی‌هایی مدیرعامل شرکت آمازون چندین عامل دخیل بودند.

سال گذشته؛ آمازون یک افزایش سهام بزرگ را تجربه کرد که باعث شد ارزش خالص دارایی‌های جف بزوس نیز جهشی چشم‌گیر داشته باشد. در جریان فروش رویداد «جمعه سیاه» (Black Friday) امسال نیز برآورد می‌شود بیش از نیمی از فروش جهان را سایت آمازون به خود اختصاص داده باشد که باز هم باعث افزایش ثروت آقای آمازون شد.

به علاوه، سایت آمازون رویداد حراجی بزرگ «دوشنبه سایبری» را نیز پیش‌رو دارد که باز هم طبق گزارش‌ها باید فروش بسیار بالایی داشته باشد.

جف بزوس در سال‌های اخیر، بخشی از این ثروت خود را در جاهای مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است. مثلا در سال 2013 نشریه واشینگتن‌پست را به قیمت 250 میلیون دالر خرید. سرمایه‌گذاری دیگری آقای بروس در شرکت بلو اوریجین و پروژه‌های فضایی بوده است. بروس هر سال میلیاردها دالر در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند ولی باز هم پول روی پول جمع می‌شود.

ظاهرا مدیرعامل آمازون برای سرمایه‌گذاری و خرج کردن ثروتش به مشکل برخورده است و از کاربران اینترنتی درخواست کرده تا به او ایده بدهند. وی امسال در توییتی با عنوان «درخواستی برای ایده‌ها» از کاربران خواست در زمینه خرج کردن ثروتش هم‌فکری کنند.

گفته می شود تا این لحظه بیش از 50 هزار کاربر به این درخواست بروس در توییتر پاسخ دادند. اگر بزوس بخواهد دارایی‌هایش را میان این افراد تقسیم کند؛ به هریک 2.1 میلیون دالر میرسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала