لحظه‌شماری برای جنگ؛ نگرانی مشاور ترامپ از افزایش تهدیدهای کوریای شمالی

© AFP 2023 / Nicholas Kammلحظه‌شماری برای جنگ؛ نگرانی مشاور ترامپ از افزایش تهدیدهای کوریای شمالی
لحظه‌شماری برای جنگ؛ نگرانی مشاور ترامپ از افزایش تهدیدهای کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا گفته است که تهدیدهای ناشی از کوریای شمالی با حل نشدن مشکل هسته‌ای در شبه جزیره کوریا، روز به روز شدت و افزایش می‌یابد.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در یک مصاحبه گفت: «تهدید روز به روز آشکارتر می‌شود.»

مک‌مستر افزود که رژیم کوریای شمالی با ادامه دادن به انجام دادن آزمایش‌های راکتی‌اش، تهدید اساسی برای جامعه جهانی در کل و بخصوص برای امریکا، شمرده می‌شود.

وی افزود: «به همین دلیل برای ما کار مشترک با متحدین‌ما، شرکای‌ما و همه دولت‌های خارجی داریم و کیم جونگ اون رامتقاعد سازیم که ادامه تلاش‌های کشورش به آزمایش‌های راکتی، برای او و رژیم‌اش یک بن‌بست خواهد بود.»

تهدید آغاز جنگ در شبه‌جزیره کوریا اخیراً با تشدید رویارویی کوریای شمالی و ایالات متحده امریکا که مرتبط با کوریای جنوبی و تعهدات متحدانه آن می‌باشند، افزایش یافته است. روابط میان پیونگ یانگ و سئول با وجود به قدرت رسیدن مون جه-این، که وعده بهبودی اوضاع در شبه‌جزیره را سپرده بود، ناگزیر وخیم‌تر شده اند. کوریای شمالی به بهانه تهدید از جانب ایالات متحده امریکا، با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، به توسعه برنامه‌ی راکتی و هسته‌یی ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала