هشدار ترکیه: تغییر وضعیت بیت‌المقدس فاجعه‌بار خواهد بود

© Sputnik / Vitaliy Belousovهشدار ترکیه: تغییر وضعیت بیت‌المقدس فاجعه‌بار خواهد بود
هشدار ترکیه: تغییر وضعیت بیت‌المقدس فاجعه‌بار خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه اعلام کرد که تغییر وضعیت اورشلیم/بیتالمقدس و شناخته‌شدن آن به عنوان پایتخت اسراییل، می‌تواند به یک فاجعه منجر شود که عواقبش قابل پیشبینی نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه گفته است: «تغییر وضعیت بیت‌المقدس/اروشلیم که بر اساس یک پیمان بین‌المللی محافظت می‌شود به یک فاجعه منجر خواهد شد، اتفاقی که یک برخورد کلان منطقوی خواهد بود و این کار نه به سود اسراییل خواهد بود، نه به سود کشور دیگری و نه به سود منطقه.»

معاون نخست وزیر ترکیه با تأکید بر این‌که توافقات و قطعنامه‌ها، سازمان ملل را مسوول ساخته اند تا از وضعیت بیت‌المقدس دفاع کند، هشدار داد: «هیچ‌کس انتظار نداشته باشد که ترکیه با ایجاد یک «وضعیت-کوئو»ی نو در منطقه موافق باشد.»

پیش از این گفته شده بود که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا نیز در سخنرانی روزهای آینده‌اش از بیت‌المقدس یا اورشلیم به عنوان پایتخت اسراییل یاد خواهد کرد.

اروشلیم یا بیت‌المقدس یکی از جنجالی‌ترین معضل‌های میان اسراییل و فلسطین است. در حالی که اسراییل این شهر را واحد و غیر قابل تقسیم می‌داند، فلسطینی بخش شرقی شهر را پایتخت دولت خود عنوان می‌کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала