اردوغان امریکا را متهم به بی اعتبار کردن ترکیه ساخت

© AFP 2023 / Tobias SchwarzПрезидент Турции Реджеп Тайип Эрдоган
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می گوید : آمریکا تلاش می‌کند که ما را مجازات و بی اعتبار کرده و مورد قضاوت قرار دهد و به این ترتیب از پا درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنگره حزب عدالت و توسعه این کشور گفت: آمریکا تلاش می‌کند که ما را مجازات و بی اعتبار کرده و مورد قضاوت قرار دهد زیرا ما سناریوهای آنها را اجرا نکردیم. توطئه موجود در این باره کاملا آشکار است. آنها این توطئه‌ها و سناریوها را با طرفداران فتح‌الله گولن (سازمان فتو) انجام می‌دهند. ما فریب نخواهیم خورد.
اردوغان در ادامه گفت:آنها باید این مساله را بدانند. آنها پ.ک.ک، فتو و داعش را به مرزهای کشور ما می‌فرستند و حتی آنها از فردی که در راس یک حزب اپوزیسیون که به عنوان مهمترین حزب خائن شناخته می‌شود، برای این هدف استفاده می‌کنند.
تمامی این حملات فریبکاری بوده و تنها یک هدف را دنبال می کند و آن به زانو درآوردن ترکیه است، اگرچه ممکن است آنها سخت تلاش کنند اما موفق نخواهند شد.
اردوغان پیش از این گفته بود که، دادگاه های آمریکا حق ندارند اتهامات علیه ترکیه اتخاذ کنند.
اخیرا یک دادستان آمریکایی با اعلام اینکه رضا ضراب بازرگان ایرانی تر تبار،علیه بانک ترکیه‌ای متهم به دور زدن تحریم‌های ایران شهادت می‌دهد، گفت: رضا ضراب به دلیل کمک به دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران مجرم شناخته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала