مهمترین رهبر القاعده در افغانستان کشته شد

© Photo / U.S. Armyرهبرکلیدی القاعده در افغانستان کشته شد
رهبرکلیدی القاعده در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست عمومی امنیت ملی امروز اعلام کرد که طی عملیات نیروهای امنیتی با پشتیبانی قوای هوایی ناتو، عمر خطاب رهبر شبکه القاعده در افغانستان با 80 عضو این شبکه کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه آمده است، این عملیات اهداف القاعده را در ولایات غزنی، زابل و پکتیا هدف قرار داده‌اند. در خبرنامه، نام این رهبر شبکه القاعده عمر خطاب مشهور به عمر منصور، معرفی شده است.
بر اساس خبرنامه، عمر خطاب بعد از عاصم عمر رهبر این شاخه، مهمترین رهبر القاعده در شبه جزیره هند بوده است. در این عملیات 27 تن از اعضای شبکه القاعده دستگیر و 5 قرارگاه عمده شان کاملاً تخریب شده است.
بر اساس خبر، قاسم مشهور به خرم کیانی، حسن حمزه و جنید اعضای مهم شبکه القاعده در افغانستان و مصطفی، مسئول نظامی شبکه القاعده، 3 طالب پنجابی و 2 طالب محلی نیز شامل کشته شدگان این رویداد اند.
این درحالی است که اعضای شبکه القاعده، از سال 2015 به این طرف در جنگ‌های مستقیم بر ضد دولت افغانستان و قوای بین‌المللی اشتراک عملی داشته است.
همچنان این شبکه نقش مشوره‌دهی، تأمین کننده ارتباطات و حمایت مسلکی در استفاده از اسلحه بزرگ، پرتاب راکت و هاوان و تعلیمات در عملیات‌شبانه طالبان دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала