شکایت از رئیس جمهور آمریکا به محکمه

© REUTERS / Kevin Lamarqueشکایت از رئیس جمهور آمریکا به محکمه
شکایت از رئیس جمهور آمریکا به محکمه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان محیط زیست آمریکا، Earthjustice روز دوشنبه در مورد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای کاهش میزان وسعت مناطق حفاظت شده به محکمه شکایت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، این ادعا که توسط هشت سازمان حفاظت از محیط زیست اقامه شده است رئيس جمهور را متهم می کند که با این حکم خود قانون "آثار باستانی" از سال 1906 را نقض کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته درباره کوچک کردن دو منطقه حفاظت شده در ایالت یوتا را اعلام کرد که با شکایت گروه های حامی محیط زیست و 8 قبیله بومی آمریکایی روبرو شد.
ترامپ که تاکنون بسیاری از میراث های دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را نابود کرده است، در سخنرانی اش در ایالت یوتا گفت: رؤسای جمهور پیشین با انتخاب زمین های بسیار بزرگ به عنوان مناطق حفاظت شده، قانون «آثار باستانی» را زیر پا گذاشته اند. این کار باعث محدود شدن زمین های لازم برای انجام فعالیت های معدنی، حفاری و غیره می شود و برنامه ها برای افزایش تولید انرژی آمریکا را با مشکلاتی مواجه می کند.
او پس از سخنرانی اش دو سند را امضا کرد. یکی از آنها برای کاهش 0.5 میلیون هکتار از منطقه محافظت شده 1.3 میلیون هکتاری «بیرز ایرز» بود که در سال 2016 بوسیله باراک اوباما به عنوان منطقه ای حفاظت شده انتخاب شد. سند دوم هم برای کاهش 768.900 هکتاری منطقه حفاظت شده 1.9 میلیون هکتاری «گراند استرکیس اسکالانت» بود که در زمان «بیل کلینتون» در سال 1996 به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد.
با وجود اینکه رؤسای جمهور پیشین آمریکا بخشهایی از خاک این کشور را به عنوان مناطق حفاظت شده تعیین کرده اند و حتی تعدادی از آنها اندازه این مناطق را در حد بسیار اندک تغییر داده اند، تاکنون هیچ رئیس جمهوری از وسعت یک منطقه حفاظت شده به این شدت نکاسته است.
به دنبال این اقدام ترامپ، تعدادی از گروه های حامی محیط زیست از ترامپ در دادگاه فدرال در واشنگتن شکایت کردند و از قاضی خواستند مانع از کوچک شدن این مناطق حفاظت شده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала