واشنگتن پست: رئیس جمهور غنی لشکر ملیشه ای میسازد

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر اشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این طرح زمینه ساز جنگ داخلی است وسازمان ملل و سازمان دیده بان حقوق بشرآن را پیشاپیش محکوم کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست باردیگر از تشکیل واحد های ملیشیای محلی درافغانستان گزارشی نشر کرده و ابتداء پرسیده است که آیا دسته جات شبه نظامی راه حلی در برابر شورشگری درافغانستان است؟
روزنامه تایید کرده است که پالیسی سازان نظامی امریکا به تازگی یک اردوی ملی «جدید» را درجنب نیروهای افغان وامریکایی مطرح کرده اند. اشرف غنی روی این موضوع کار می کند. گفته شده که این نیروها هزینه کمتری دارند و درعوض می توانند از محل فعالیت های شورشیان به اردوی افغان وامریکایی اطلاعات جمع آوری کنند.
اما گفته می شود که قاعدتا استفاده از غیرنظامیان برای شناسایی عناصرشورشی سبب تحریک بیشتر شورشیان علیه مردم محلی شده و خشونت ها را علیه ساکنان محل افزایش می دهد و توانایی دولت افغانستان برای تثبیت حاکمیت خود درمحلات را از بین می برد. احتمال اجرایی شدن این طرح درافغانستان وجود دارد و جنگ های میان گروهی و رقیب میان جنگ سالاران محلی درافغانستان یک تاریخچه هم دارد که می تواند خشونت نیروهای شورشی را بیشتر سازد.
بنا برین سازمان ملل و سازمان دیده بان حقوق بشر طرح ایجاد دسته جات شبه نظامی جدید درافغانستان را محکوم کرده اند.
تحقیقات نشان می دهد که فعالان مسلح که چندان نظارت نمی شوند و در تقابل با همدیگر سابقه دارند باعث نقض بیشتر حقوق بشر خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала