عبدالله عبدالله: لویه جرگه برای کرزی نتیجۀ 16 سال پیش را نخواهد داشت

© Sputnik / K.Akifiعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرائیه کشور گفت که برگزاری لویه جرگه را به عنوان نسخه حل مشکلات فعلی کشور نمی‌پندارد.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در مصاحبه اختصاصی با آژانس اسپوتنیک گفت که با وصف بحث‌هایی که با حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور، تا هنوز دلیل برگزاری لویه جرگه و نتیجه آن، برای وی قناعت‌بخش نبوده اند.

آقای عبدالله گفت: "اگر منظور این باشد که برویم به لویه جرگه مثلیکه در شانزده سال قبل یکبار لویه جرگه در دوران حکومت موقت دایر شد و توقع این باشد که باز لویه جرگه همان تصمیمی را بگیرد که شانزده سال پیش گرفت و کی باید رئیس جمهور باشد و کی نباشد، فکر می‌کنم یک راهی است که طی شده در گذشته، اما به حیث یک بحث در جامعه می‌تواند مطرح شود، مردم نیز نظریات خود را داده اند. من مانع کردن نظریات نیستم، اما آنرا به حیث نسخه حل مشکل فکر می‌کنم که پس مسیر شانزده سال گذشته را دوباره برگشته نمی‌توانیم، و احتمالاً اگر یک لویه جرگه شود، بازهم قرار نیست که عین تصمیم را بگیرند. لذا من درست دقیق متوجه نیستم که آرزوی کرزی صاحب در این راستا چه است، با احترام به نظر شان اما هر ترتیبی که فکر کرده باشند، آن نتایج قبلی را نخواهد داشت."

این در حالیست که چندی قبل حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در مصاحبه اختصاصی با آژانس اسپوتنیک گفته بود که برگزاری لویه جرگه عنعنوی راهی است برای حل تمام قضایای کشور.

متن کامل و ویدیوی مصاحبه اختصاصی با داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، به زودی در وبسایت و صفحه فیسبوک "اسپوتنیک افغانستان" منتشر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала