افتتاح نمایشگاه جشن صنایع ملی در کابل

© Photo / وزارت تجارت و صنایعافتتاح نمایشگاه جشن صنایع ملی در کابل
افتتاح نمایشگاه جشن صنایع ملی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کنفرانس و نمایشگاه جشن صنایع ملی با اشتراک شماری از تاجران وصنعت کاران کشور امروز در ساحه بادام باغ کابل آغاز به کار کرد.

نخستین نمایشگاه تخنیکی و صنعتی در پولیتخنیک کابل - اسپوتنیک افغانستان
نخستین نمایشگاه تخنیکی و صنعتی در پولیتخنیک کابل
به گزارش اسپوتنیک، این کنفرانس و نمایشگاه  به مدت سه روز ادامه دارد و در آن 100 شرکت داخلی در 120 غرفه از سراسر کشور تولیدات داخلی شان را به نمایش می گذارند.

کامله صدیقی معین امور تجارتی وزارت تجارت و صنایع در آغاز کنفرانس و نمایشگاه جشن صنایع ملی گفت که اساس این نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و صنعت کاران کشور می باشد.

او همچنین افزود که وظیفه همه عناصر ملی و دلسوز وطن است که از حداقل امکانات استفاده اعظیمی نموده در رفع مشکلات و چالش ها و ایجاد فرصت ها وسهولت های لازم را فراهم نماید. 
خانم صدیقی هم چنین گفت که این اولین و آخرین نمایشگاه در حمایت از صنعت کاران کشور نبوده و نخواهد بود.
از سوی هم دیگر پوهنیار فیروزخان مسجدی معین انکشاف سکتور خصوصی و صنایع وزارت تجارت وصنایع در کنفرانس و نمایشگاه جشن صنایع ملی گفت که صنایع در هر کشوری حایز اهمیت بوده و مسیر توسعه و رشد اقتصادی کشورها را زمینه سازی می کند.
آقای مسجدی همچنین گفت که مهم ترین دلیل رشد اقتصادی و بهبود استندردهای زندگی مردم در بسیاری از کشورها توسعه صنعتی آنها بوده و وجود بخش صنعت به عنوان یکی از مراحل اساسی در توسعه ملی، افزایش عایدات و ایجاد زیرساخت های مدرن، اهمیت این بخش را آشکار می کند.

نمایشگاه کتاب در کابل - اسپوتنیک افغانستان
گشایش نمایشگاه کتاب ایران در کابل

معین انکشاف سکتور خصوصی و صنایع وزارت تجارت و صنایع همچنین گفت که این وزارت پلان دارد تا در آینده پالیسی ملی صنایع را بازنگری و پالیسی جامع آماده نماید، توسعه پارک های صنعتی و تهیه و ترتیب پالیسی ملی انکشاف پارک های صنعتی، تمدید تعرفه های حماویوی با همکاری وزارت مالیه، جلب و جذب سرمایه گذاری ها از طریق ایجاد سهولت بیشتر و طرح های اقتصادی و برنامه های منظم تشویقی و ترتیب برنامه ملی دارای اولویت برای انکشاف سکتور خصوصی و به خصوص زنان متشبث انجام داده و زمینه ها را برای توسعه و رشد صنعت داخلی با معیارهای بین المللی آماده نمایند.
در همین حال شیرباز کمین زاده رییس هئیت عامل اتاق صنایع و معادن افغانستان در کنفرانس و نمایشگاه جشن صنایع ملی گفت که بزرگترین خوشی برای مقامات دولتی و همه مردم کشور این است که صنعت و تولیدات داخلی رشد و توسعه نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала