در جنگ هسته ای چه باید کرد تا زنده ماند؟

© Photo / Public domainОблако, образовавшееся после взрыва американского термоядерного взрывного устройства «Кастл Браво» на атолле Бикини, 1954
Облако, образовавшееся после взрыва американского термоядерного взрывного устройства «Кастл Браво» на атолле Бикини, 1954 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه "ژین مین ژیباو" چین دستورالعمل "رهنمایی" را درباره چگونگی زنده ماندن در یک جنگ هسته ای منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این نشریه انواع سلاح های هسته ای و پنج پیامد اصلی آن را توضیح می دهد که عبارت اند از: تابش نور، موج شوک، اشعه اولیه هسته ای، پالس الکترومقناطیسی هسته ای و آلودگی رادیواکتیو می باشد.
نویسندگان این مقاله توصیه می کنند که هنگام روبرو شدن با موج هسته ای باید تلاش نمایید تا خود را در پشت ساختمان های بزرگ و محکم رسانیده و دراز کشیده پنهان شوید.  اگر کدام حوض یا جوی آب در نزدیکی آن بود در آن داخل شوید. 
به کسانی که هنگام انفجار هسته ای در جاده هستند توصیه می شود که به سرعت ساختار محافظتی پیدا کنند و مراقب محافظت از اعضای بدن خود، عمدتا سر، از اشیای که بطرف شان پرواز می کند ، باشند پس از آنکه موج شوک گذشت، لازم است، شخص در صورتی که در داخل کدام ساختمان بسته قرار داشته باشد از نفوذ گرد و غبار رادیواکتیو و خاکستر آن بروی پوست جلوگیری نماید. 
همچنین می توانید داخل ساختمانی شوید که بعد از یک حمله فرو نه ریخته باشد و در ها و پنجره ها را بست تا گرد و غبار رادیواکتیو وارد خانه نشوند.
در مناطق آلودگی رادیواکتیو باید ماسک محافظتی، موزه های پلاستیکی ودستکش پوشیده شود. همچنین از لمس کردن اشیای آلوده باید جلوگیری شود. علاوه بر این تا زمانی که گرد و غبار فروکش نکرده است باید از نشستن ،رفتن به رختخواب و حتی خوردن، سگرت کشیدن و یا نوشیدن آب خودداری شود. 
کسانی که نجات یافته اند باید به یک منطقه امن تخلیه شوند و ذرات رادیواکتیو را از بدن و لباس خود پاک کنند. لباس ها باید شسته، گوش ها تمیز، و بدن به روش خاصی پاک شود: "پاک کردن باید از بالا به پایین، در یک جهت انجام شود." 
خوردن مواد غذایی آلوده ممکن است سبب استفراغ شود، لذا به بیماران توصیه می کنند آب آشامیدنی زیادی برای شستن معده مصرف کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала