پیاده روی برای صحت مضر ثابت شد!

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر Женщина во время дождя на улице Берлина
Женщина во время дождя на улице Берлина - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان کالج امپریال لندن در تحقیقات شان ثابت نمودند که هوای آلوده می تواند اثرات مثبت پیاده روی را خنثی کند .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از مقاله علمی منتشر شده در مجله علمی Lancet ، این تحقیق بالای 119 نفر که بیش از 60 سال عمر داشتند اجرا شد. 40 نفر از اشتراک کنندگان کاملا سالم بودند، در حالیکه 40 تن دیگر به امراض تنفسی مبتلا بوده و متباقی 39 تن دیگر از بیماری های قلبی عروقی رنج می بردند.
یک بخش از اشتراک کنندگان باید هر روز در هاید پارک پیاده روی می کردند و دیگران در امتداد جاده پر رفت آمد آکسفورد. بعد از مدتی (سه تا هشت هفته)، این گروپ ها تبدیل می شدند. پس از هر پیاده روی، دانشمندان غلظت کثافات هوا در هر دو محل و همچنین تعدادی از شاخص های سلامتی در میان شرکت کنندگان این مطالعه را اندازه گیری کردند.
معلوم شد پس از پیاده روی در هاید پارک در افراد سالم، ظرفیت حیاتی ریه ها و قدرت ارتجاع شریان ها به طور قابل توجهی افزایش یافت (این شاخصی برای بیماری های قلبی عروقی در نظر گرفته شده است). بر عکس پس از قدم زدن در امتداد جاده اکسفورد ظرفیت حیاتی ریه ها علاوه بر این که افزایش نیافت ،بلکه تا اندازه ای حتا کاهش یافته بود.
نویسندگان این مقاله تأکید می کنند که اگرچه این مطالعه روی افراد مسن صورت گرفته است، اما نتایج آن به سایر گروه های اجتماع نیز مربوط می گردد آنها از مردم خواسته اند تا از هرگونه فعالیت بدنی در مناطق آلوده خودداری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала