توقف کار انتشارات عازم در اعتراض به نشر پی‌دی‌اف

© Sputnik / Ali Behzadتوقف کار انتشارات عازم در اعتراض به نشر پی‌دی‌اف
توقف کار انتشارات عازم در اعتراض به نشر پی‌دی‌اف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انتشارات عازم که کتاب خاطرات رنگین دادفر اسپنتا وزیر خارجه پیشین و مشاور پیشین امنیت ملی افغانستان را زیر عنوان «سیاست افغانستان؛ روایتی از درون» چاپ کرده است، پس از نشر نسخۀ پی‌دی‌اف این کتاب در فضای مجازی، به رسم اعتراض فعالیت‌هایش را متوقف ساخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، این کتاب در دو جلد و 953 صفحه از سوی انتشارات عازم و پرنیان به صورت مشترک به چاپ رسید و به دلیل افشای پشت پردۀ سیاست افغانستان در یک و نیم دهۀ گذشته بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

در چند روز گذشته نسخۀ پی‌دی‌اف کتاب در فضای مجازی دست به دست شد که در واقع، نسخۀ اسکن‌شدۀ کتاب است که به صورت رایگان در دسترس مردم قرار گرفته است.

انتشارات عازم در اعتراض به این کار گفته است تا زمانی که رییس جمهور افغانستان در این زمینه پاسخ نگوید، فعالیت نخواهد داشت.

افشاگری‌های سپنتا با نشر کتاب سیاست افغانستان؛ روایتی از درون - اسپوتنیک افغانستان
افشاگری‌های سپنتا با نشر کتاب "سیاست افغانستان؛ روایتی از درون"

در اعلامیۀ منتشر شدۀ این مرکز نشراتی آمده است: «چنانچه شما آگاهی دارید، در این اواخر کتاب‌های انتشارات عازم توسط عده‌یی از افراد استفاده جو و بیگانه از فرهنگ، به صورت غیرقانونی و دزدی پخش گردیده است که این کار نه تنها برای انتشارات عازم غیرقابل پذیرش بوده، بلکه رکود فرهنگی کشور را نیز باعث می‌شود. انتشارات عازم به رسم اعتراض، الی جواب رسمی ریاست جمهوری افغانستان  فعالیت خود را متوقف کرده است.»

یش از این نیز شماری زیادی از نویسندگان و ناشران از نشر و پخش غیرقانونی آثار شان دست به شکایت زده بودند. بسیاری از آگاهان، وضعیت حوزۀ انتشارات کتاب را در افغانستان نامناسب دانسته و آن را رو به رکود می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала