عبدالله عبدالله: طالبان جایگاهی در بین مردم افغانستان ندارند

© Photo / ریاست اجراییهعبدالله عبدالله: طالبان جایگاهی در بین مردم افغانستان ندارند
عبدالله عبدالله: طالبان جایگاهی در بین مردم افغانستان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان می‌گوید که مردم افغانستان می‌خواهند زندگی نو بسازند و طالبان جایگاهی در بین مردم ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، آقای عبدالله در سفر به شهر سوچی روسیه در گفتگو با روزنامۀ «ازوستیا» گفته در مورد نبرد با هراس‌افگنی، روابط افغانستان با روسیه و استراتیژی نو امریکا در منطقه صحبت کرده است.

آقای عبدالله در پاسخ به پرسشی در مورد چانس پیروزی طالبان در نبرد افغانستان گفته است که طالبان برندۀ این جنگ نخواهند بود:

«آن‌ها (طالبان) پیروز نخواهند شد، اول که آن‌ها ساحۀ وسیعی را در اختیار ندارد، اما در همه جا حضور دارند، ما این را درک می‌کنیم و آن را هشداری برای خود می‌دانیم. اما مردم با آن‌ها مخالف استند، طالبان خود را شهروندان کشور می‌دانند اما شهروندان افغانستان آن‌ها را نمی‌پذیرند. نسل گذشتۀ افغانستان می‌خواهد که جوانان و نسل نو درس بخوانند و تحصیل کنند و دوست ندارندکه در «عصر سیاه» زندگی کنند. طالبان رفتن به مکتب را ممنوع می‌کنند و قوانین سخت وضع می‌کنند، آن‌ها این کارها را به نام اسلام انجام می‌دهند، اما عملکرد شان نه به اسلام همخوانی دارد، نه با انسانیت. طالبان جایگاهی در بین مردم ندارند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала