واکنش رسمی افغانستان به تغییر وضعیت بیت‌المقدس

© Photo / M.Naderiواکنش رسمی افغانستان به تغییر وضعیت بیت‌المقدس
واکنش رسمی افغانستان به تغییر وضعیت بیت‌المقدس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری افغانستان تصمیم تازۀ ترامپ در مورد به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل را سبب «جریحه‌دار شدن احساسات تمام مسلمانان» دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک، وبسایت رسمی ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه‌یی نوشته است که پیش از این نیز از مجراهای دیپلوماتیک نگرانی خود از این تصمیم را به سفارت امریکا سپرده است. در این اعلامیه آمده است:

«دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درک نگرانی عمیق مردم مسلمان کشور و جهان اسلام، تشویش و نگرانی عمیق خود را در رابطه به رسمیت شناختن بیت المقدس و انتقال سفارت ایالات متحدۀ امریکا به این شهر، قبلاً از مجراهای دیپلماتیک به رهبری آن کشور ابراز نموده است. تصمیم اتخاذ شده باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمام مسلمانان جهان گردیده و پروسۀ صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یک جانبه در این خصوص بدون اشتراک فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجۀ مثبت و راه حل دایمی منتج نمی‌گردد.»

حکومت افغانستان گفته است که این حکومت در همراهی با مسلمانان افغانستان و جهان «خواهان تأمین حقوق حقۀ مردم فلسطین جهت داشتن یک دولت مستقل می باشد.»

حکومت افغانستان گفته که اجماع جهانی بر سر یک‌جانبه نبودن تصمیم در مورد بیت‌المقدس وجود دارد: «بیت المقدس منحیث اولین قبلۀ مسلمانان جهان که برای سایر ادیان نیز دارای اهمیت است و باید موقعیت آن به اساس قوانین بین‌المللی، مصوبات سازمان ملل‌متحد و خواست میلیون ها مسلمان جهان، تثبیت گردد. چنانکه دیده می‌شود در ارتباط به این موضوع خوشبختانه اجماع جهانی وجود دارد که راجع به بیت المقدس یک جانبه تصمیم گرفته شده نمی‌تواند و در چارچوب عمومی صلح باید به حل دایمی منجر گردد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала