واکنش پوتین و اردوغان به تصمیم امریکا برای انتقال سفارتش به اورشلیم

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پوتین و اردوغان به تصمیم امریکا برای انتقال سفارتش به اورشلیم
واکنش پوتین و اردوغان به تصمیم امریکا برای انتقال سفارتش به اورشلیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نگرانی جدی خود را نسبت به تصمیم امریکا برای به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل ابراز کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نگرانی جدی خود را نسبت به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا برای به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل ابراز کردند.

در خبرنامه کرملین آمده است: « هر دو طرف نسبت به تصمیم امریکا برای به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارتش از تل آویو به اورشلیم نگرانی جدی خود را ابراز کردند. چنین اقدامات روند صلح خاورمیانه را  مختل میسازد.»

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور امریکا، در سخنرانی ۶ دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم آمادگی بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала