مزاحمت جنگندۀ‌های امریکا در جریان مأموریت جنگنده‌های روسی در سوریه

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر مزاحمت جنگندۀ‌ امریکا در جریان مأموریت جنگنده‌های روسی در سوریه
مزاحمت جنگندۀ‌ امریکا در جریان مأموریت جنگنده‌های روسی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که یک جنگندۀ «اف-22» امریکا، به دو جنگندۀ «سو-35اس» روسی در حین اجرایی مأموریت در سوریه مزاحمت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، این اتفاق در 23 نومبر در مربوط دیرالزور سوریه و در حالی رخ داد که نیروهای نظامی امریکا چیزی شبیه یک «جنگ فضایی» را شبیه سازی کردند.

جنرال ایگور کناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت که طیارۀ امریکایی چیزی با مانورهای مختلف، اتفاقی شبیه یک جنگ فضایی را شبیه سازی کرد.

به گفتۀ این مقام روسی، طیارۀ امریکایی با نزدیک شدن به جنگنده‌های روسی، مانورهای خطرناک اجرا کرد و با سرعت به سوی فضای عراق رفت. ارتش امریکا تا کنون هیچ جواب مشخصی به نیروهای هوایی روسی در پایگاه حمیمی نداده اند.

درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتمبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала