روسای جمهور ترکیه و آذربایجان: تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس اشتباه است

© Sputnik / Alexei Druzhininروسای جمهور ترکیه و آذربایجان: تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس اشتباه است
روسای جمهور ترکیه و آذربایجان: تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس اشتباه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسای جمهور ترکیه و آذربایجان در گفت و گوی تیلیفونی که داشتند، تصمیم رئیس جمهور امریکا درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اشتباه خواندند.

سازمان ملل متحد: تصمیم ترامپ سبب تشدید تشنج در منطقه خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل متحد: تصمیم ترامپ سبب تشدید تشنج در منطقه خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک، الهام علی یف رئیس جمهور آذربایجان و رجب طیب اردوغان رهبر ترکیه در یک گفت و گوی تیلیفونی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مبنی به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اشتباه خواندند.

سرویس مطبوعاتی رئیس جمهوری آذربایجان چنین نوشت:- "رئیس جمهور ترکیه رئیس جمهور آذربایجان را در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله اورشلیم در استانبول دعوت کرد. رئیس جمهور الهام علی یف این دعوت را پذیرفت".

در جریان این گفت و گو رئیس جمهور آذربایجان گفت:- "تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل بسیار اشتباه است".

همچنان در این خبرنامه آمده است، که هر دو رهبر بر این باورند که اقدامات ترامپ با قوانین بین المللی متضاد است و می تواند منجر به پیامدهای خطرناک در خاورمیانه شود.

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و اردوغان هم از تصمیم امریکا در به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل نگرانی خود را ابراز کرده بودند.

یادآوری می کنیم، ترامپ در 6 دسمبر رسما اورشلیم را به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت و به وزارت خارجه امریکا دستور انتقال سفارت این کشور را از تل آویو به اورشلیم داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала