مرگ بر امریکا؛ اعتراض صدها تن در ننگرهار علیه تصمیم ترامپ

© Sputnik / J.a.kمرگ بر امریکا؛ اعتراض صدها تن در ننگرهار علیه تصمیم ترامپ
مرگ بر امریکا؛ اعتراض صدها تن در ننگرهار علیه تصمیم ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدها تن از باشندگان ولایت ننگرهار با راه اندازی تظاهراتی، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به شدت محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، معترضان امروز یکشنبه (۱۹ قوس) در شهر جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار، "شعار مرگ بر امریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر دادند و تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس را ظالمانه خواندند.
معترضان تاکید کردند که این تصمیم دونالد ترامپ، تجاوز آشکار به حقوق ملت فلسطین و توهین نابخشودنی به مقدسات مسلمانان می‌باشد.
معترضان با به آتش کشیدن بیرق امریکا و اسرائیل، از سایر مقام‌های امریکایی خواستند تا با قاطعیت با تصمیم ترامپ مخالفت کنند.
آنان همچنان از تمامی کشورهای اسلامی خواستند تا روابط خود با امریکا را قطع کنند.
آنان همچنین از همه مسلمانان جهان به ویژه مخالفان مسلح خواستند تا دست از جنگ و برادر کشی برداشته و علیه توطئه‌ای جدید امریکا با سایر مردم افغانستان یکجا شوند.
تصمیم ترامپ درباره بیت المقدس با موجی گسترده ای از اعتراضات مردم افغانستان روبرو شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، در سخنرانی ۶ دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала