جواب وزارت دفاع روسیه به اتهامات "اختلاس در پیروزی بر داعش" در سوریه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaجواب وزارت دفاع روسیه به اتهامات "اختلاس در پیروزی بر داعش" در سوریه
جواب وزارت دفاع روسیه به اتهامات اختلاس در پیروزی بر داعش در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه پس از اعلامیه ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر "اختلاس روسیه در پیروزی بر داعش" در حالت سردرگمی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام نموده است که شکست داعش در سوریه نتیجه زحمات رهبری سوریه و نیروهای نظامی این کشور است. آنها به حمایت هوایی نیروهای هوایی روسیه تمام قلمرو سوریه را دوباره تحت کنترول شان درآوردند.

در عین حال ائتلاف بین‌المللی بر مقابله با نیروهای حکومتی سوریه متمرکز شده بود، که در نتیجه بمباردمان‌های دسته جمعی، رقه را یکجا با باشندگان ملکی از بین برد. این ائتلاف به تروریستان داعش اجازه می‌داد تا شهر را ترک گفته و با تروریستان دیگر در دیرالزور بپیوندند.

وزارت دفاع روسیه خاطر نشان ساخته است که یگانه نقش مثبت ائتلاف اینست که او قادر نشده تا با بمباردمان‌هایش تمام سوریه را از بین نبرده اند.

قبل از این ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه گفته بود که روسیه پیروزی بر داعش در سوریه را به خود نسبت داده است. وی در نشرات مستقیم شبکه تلویزیونی BFMTV گفت که داعشیان را نیروهای ائتلاف بین‌المللی از بین برده اند و نظامیان روسی تنها بخاطر کمک به نیروهای بشار اسد و آزاد ساختن دیرالزور به آنجا رسیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала