تاکید مجدد رئيس جمهور غنی به مهار آب‌های کشور

© AP Photo / Massoud Hossainiتاکید مجدد رئيس جمهور غنی به مهار آب‌های کشور
تاکید مجدد رئيس جمهور غنی به مهار آب‌های کشور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هم اکنون سالانه حدود ۲۶ میلیارد متر مکعب آب به طور بی صاحب به بیرون سرازیر می شود که این مساله به هیچ وجه قابل قبول حکومت نیست – رئیس جمهور غنی.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، محمداشرف غنی رئیس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان بار دیگر تاکید کرده است که حکومت برای مهار آب‌های کشور برنامه‌های اساسی را روی دست گرفته است. آقای غنی که به ولایت بادغیس رفته، امروز یکشنبه (۱۹ قوس) در جمعی از باشندگان این ولایت گفت که سالانه میلیاردها متر مکعب آب افغانستان به بیرون از کشور سرازیر می‌‌شود.
وی تصریح نمود:" هم اکنون حدود 26 میلیارد مترمکعب آب‌ سالانه به طور بی صاحب به بیرون  سرازیر می شود که این مساله به هیچ وجه قابل قبول حکومت نیست".
رئیس جمهور غنی خاطر نشان ساخت که حکومت عزم و اراده قاطع برای مدیریت و اداره آب‌های کشور داشته و تلاش می‌کند که برای مدیریت موثر آن برنامه‌های مهمی را روی دست بگیرد.
آقای غنی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت معارف و تحصیلات عالی کشور اشاره کرد و گفت که وضعیت معارف و تحصیلات عالی برای مردم افغانستان قابل قبول نمی باشد.
وی بیان داشت:" اوضاع معارف و تحصیلات عالی قابل قبول نیست، چیزهای که این‌ها تربیه می کنند مورد نیاز مردم نیست و چیز‌های که مردم ضرورت دارند در این نهاد‌ها تربیه نمی شوند لذا در این دونهاد اصلاحات اساسی به میان خواهد آمد".
محمداشرف غنی افزود:" پس از این در تمام ولسوالی‌های کشور یک مرکز تخنیکی و مسلکی مبتنی بر ضرورت‌های اساسی مردمان همان نقطه ایجاد می شود تا فرزندان مردم طبق ضرورت جامعه تعلیم داده شوند".
رئیس جمهور کشور به وضعیت امنیتی ولایت بادغیس اشاره کرد و گفت که تنها حفظ وضعیت موجود امنیتی در این ولایت کافی نیست، هم اکنون بسیاری از راه‌های مواصلاتی در بسیاری از ولسوالی ها مسدود است و باید برنامه حفظ وضعیت موجود در این ولایت در سال آینده به برنامه پیشروی تبدیل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала