اردوی اسرائیل: از نوار غزه حمله راکتی صورت گرفته است

© REUTERS / Jonathan Ernstاردوی اسرائیل: از نوار غزه حمله راکتی صورت گرفته است
اردوی اسرائیل: از نوار غزه حمله راکتی صورت گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوی دفاعی اسرائیل خبر داده است که جنگجویان فلسطینی از نوار غزه به اسرائیل حمله راکتی انجام داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه دفتر مطبوعاتی اردوی اسرائیل آمده است — " اخیراً راکت‌هایی از نوار غزه به جانب اسرائیل پرتاب شده اند، اصابت این راکت‌ها تا هنوز تایید نشده است."

شام روز جمعه (8 دسمبر) از نوار غزه به جانب اسرائیل سه راکت پرتاب شده بود. در جواب به این حمله نیروهای هوایی اسرائیل چندین موضع حماس را هدف بمباردمان قرار داد.

این گلوله باران در روز اعتراضات فلسطینی‌ها بر ضد تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا مبنی بر شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت امریکا به آنجا، صورت گرفت.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала