کارشناس نظامی راجع به گزارش SIPRI: روسیه سمت گیری بازار سلاح را تعیین میکند

عضو شوید
تولیدکنندگان تسلیحات روسیه در سال 2016 فروش سلاح را به اندازه 8،3% افزایش داده اند. در این باره گزارش انستیتوت بین المللی تحقیقات مسایل صلح ستاکهلم- SIPRI گواهی میدهد.

اندری کوشکین سیاست دان مسایل نظامی افزایش تقاضا به سلاح روسیه در جهان را امر قانونمند میداند. او در مصاحبه با رادیو Sputnik در زمینه اظهار نظر نموده که توجه شما را به آن جلب میداریم.
حجم مجموعی فروشات 100 تولیدکننده بزرک تسلیحات و خدمات نظامی در جهان در سال 2016 بطور کل به اندازه 9،1% به مقایسه سال 2015 افزایش یافته و در عین حال روسیه و امریکا نیز فروش سلاح را افزایش داده اند. در این باره در روز دوشنبه انستیتوت بین المللی تحقیقات مسایل صلح ستاکهلم (SIPRI) خبر داده و فهرست همه ساله اعتبار 100 کمپنی بزرگ نظامی — صنعتی را منتشر ساخته است.
کارشناس میگوید، فروش سلاح در سال 2016 برای اولین بار بعد از پنج سال سقوط پیهم این حجم ها افزایش یافته است. کمپنی های امریکایی که در «فهرست 100 کمپنی برتر» شامل گردیده، سهم شان را در حجم مجموعی فروش سلاح به اندازه 4% افزایش داده اند. سهم مجموعی امریکا در فروشات جهانی سلاح را 9،57% تشکیل میدهد. کمپنی های اروپای غربی مجموع فروشات سلاح را به اندازه 2،0% افزایش داده است. رشد فروشات کلی کمپنی های روسیه که در فهرست 100 کمپنی بزرگ در جهان شامل گردیده، در سال 2016، طبق محاسبات SIPRI، 8،3% تشکیل داده و در عین حال کارشناسان به کاهش صادرات اشاره نموده اند.

CC BY-SA 3.0 / Rulexip / PAK FA vapor during a High-G maneuver at MAKS-2015پوتین 76 طیاره فرمایش داده است
پوتین 76 طیاره فرمایش داده است - اسپوتنیک افغانستان
پوتین 76 طیاره فرمایش داده است

سیمون ویزیمان همکار ارشد علمی SIPRI گفت:« مشکلات اقتصادی که روسیه در سال 2016 با آن مواجه شده، در بطی شدن سرعت فروشات تسلیحات کمپنی های روسی نقش ایفا نموده است».
سهم روسیه در فروشات جهانی را بطور کل 1،7% تشکیل داده است.
کارشناسان SIPRI در این سال بطور خاص کمپنی های را جدا ساخته اند که آنها به کتیگوری «تولیدکنندگان نو» مربوط ساخته اند. این کمپنی ها در برازیل، هند، کوریای جنوبی و ترکیه قرار دارند. در عین حال در صدر فهرست بازارهای در حال رشد تولیدکنندگان کوریای جنوبی قرار گرفته که در سال گذشته فروشات شان را به اندازه 6،20% افزایش داده اند.
اندری کوشکین سیاست دادن مسایل نظامی و آمر دیپارتمنت سیاست شناسی و جامعه شناسی پوهنتون اقتصاد روسیه بنام پلیخانوف در مصاحبه با رادیو Sputnik اظهار داشت که در سال های 1990 مجتمع نظامی — صنعتی روسیه دوران دشوار پشت سر گذاشته است، اما بعداً احیای تدریجی آن آغاز شد. و حالا میتوان گفت که روسیه بر موفقیت های قابل ملاحظه در تولید تسلیحات و تخنیک جنگی دست یافته است.
اندری کوشکین گفت:« موفقیت ها را بصورت جهشی نمی توان بدست آورد. رشد به آهستگی و بصورت بالنده — هم فکری و هم از نقطه نظر کمیت و کیفیت، جریان داشت. و این همه امروز به موفقیت ها منجر گردید. من فکر میکنم که در آینده در صورت سیاست درست انکشاف مجتمع نظامی — صنعتی و نیروهای مسلح فدراسیون روسیه این موفقیت ها در بازار تسلیحات پایدار خواهند بود. و امنیت ملی دولت ما افزایش خواهد یافت».
به عقیده موصوف، تقاضای افزایش یافته به تسلیحات و تخنیک جنگی روسیه بیش از حد قانونمند می باشد.
سیاست دادن نظامی افزود:« خاصتاً، بعد از پیروزی بر بزرگترین سازمان تروریستی در جهان (بر «دولت اسلامی» سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه — تبصره مدیریت مسوول) در سوریه. این به مثال برازنده آن مبدل گردید که نیروهای مسلح و تخنیک محاربوی وطنی با بلندترین مطالبات در بازار تسلیحات مطابقت دارند. برعلاوه این، متخصصین ما توانایی آموزش علاقمندان جهت استفاده موفقانه و ماهرانه از آن را دارا می باشند، طوریکه ما این کار را انجام میدهیم. در عین حال قابل یاداوری است که روسیه نسبت به طراحی انواع اساسی تسلیحات و تخنیک محاربوی برخورد همه جانبه مینماید. به این ترتیب، روسیه امروز سمتگیری و آن لحن را تعیین میکند که امکان قضاوت راجع به این را فراهم می سازد که تقاضا برای تخنیک محاربوی ما را بوجود می آورد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала