منشی ولسی جرگه به معامله‌گری با وزیر جدید کابینه متهم شد

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolمنشی ولسی جرگه به معامله‌گری با وزیر جدید کابینه متهم شد
منشی ولسی جرگه به معامله‌گری با وزیر جدید کابینه متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو مجلس نمایندگان عبدالقادر زازی منشی مجلس نمایندگان کشور را به معامله‌گری با وزرای کابینه، متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، فرشته امینی یک نماینده مردم نیمروز در مجلس نمایندگان، ادعا دارد که عبدالقادر زازی، منشی این مجلس فهرست حاوی نام‌های 62 نماینده مجلس را به یک وزیر جدید کابینه برده است که این نمایندگان را متقاعد کرده تا به شما رای اعتماد دهند و شما نیز باید دو نفر مورد نظرش را در پست های مهم وزارت مقرر کنید.
خانم امینی که در نشست امروز دوشنبه (20 قوس) صحبت می کرد، به شدت آقای زازی را مورد انتقاد قرار داد که چرا از نام نمایندگان مجلس سوء استفاده کرده و با وزرا معامله می کند.
فرشته امینی بیان داشت که بدون اینکه اطلاع داشته باشد، نامش در این فهرست گنجانیده شده و نیز فهرست را خود وزیر کابینه به او نشان داده است.
اما عبدالقادر زازی وطن دوست، منشی ولسی جرگه، این ادعای خانم امینی را تهمت و افترا خواند و یاد آور شد که مطابق اصول وظایف داخلی مجلس باید با خانم امینی برخورد شود.
آقای زازی گفت: "خانم امینی باید این ادعایش را ثابت کند و نام وزیر را بگوید؛ اگر خانم امینی این ادعایش را ثابت کند حاضرم از عضویت مجلس استعفا دهم وگرنه او باید از مجلس اخراج گردد".
در همین حال، عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان گفت: "نمایندگان مجلس در هنگام اظهار رای باید جداً اصول را مورد نظر گیرند؛ اتهام وارد کردن از زبان نمایندگان در صورتیکه اثبات نتواند دور از اخلاق و اصول است".
اما، فرشته امینی گفت که نام وزیری که آقای زازی با او معامله کرده است را نمی گیرد و در یک نشست خصوصی با اعضای هیات اداری مجلس تمامی موارد و شواهد این ادعایش را افشا خواهد کرد.
رئیس مجلس به پیشنهاد برخی نمایندگان به کمیسیون مصوونیت و امتیازات نمایندگان مجلس هدایت داد تا این موضوع را بررسی کرده و به مجلس گزارش دهد.
منشی مجلس در حالی به معامله‌گری با یک وزیر جدید کابینه متهم می شود که هفته گذشته نمایندگان مجلس به یازده نامزد وزیر پیشنهادی حکومت رای اعتماد دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала