بازآفرینی وحشتناک‌ترین صدای تمام اعصار

© AFP 2023 / Arno Burgi بازآفرینی وحشتناک‌ترین صدای تمام اعصار
بازآفرینی وحشتناک‌ترین صدای تمام اعصار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی صدای پس از احیای دوباره "صدای" تیرانوسوروس آنرا وحشتناک‌ترین صدا در تاریخ زمین نامیده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Telegraph، جولیا کلارک، پروفیسور پوهنتون تکزاس و کریک پکم، طبیعت‌گرای امریکایی "صدای" تیرانوسوروس (دایناسور گوشت‌خوار)، درنده قدیمی را بازآفرینی نموده اند تا فرضیه اینکه دایناسورها مانند درندگان پستاندار امروزی غُر نمی‌زدند، بلکه صداهایی شبیه خوانش پرندگان از خود در می‌آوردند.

پکم گفت: "در طبیعت امروز درندگانی چون گرگ وحشی و ببر صداهای وحشتناک به بار می‎آورند — اما حالا کارشناسان معتقد اند که "صدای" تیرانوسوروس‌ها مشابه به این صدا ها نمی‌باشد".

نزدیک‌ترین نوع حیوانات به دایناسورها، پرندگان، الیگاتورها و تمساح‌ها می‌باشند. بدین لحاظ برای احیای مجدد "صدای" تیرانوسوروس، دانشمندان از آواز پرندگان و الگاتورها استفاده کرده اند. دانشمندان با در نظر داشت این که اندازه تیرانوسوروس‌ها نیز می‌توانست بر "غرش" آنها تاثیر داشته باشد، صدا را بازآفرینی کردند.

در نتیجه یک زمزمه نهایت ترسناک بوجود آمد، چنین صدا حدود 66 میلیون سال در روی زمین شنیده نشده است.

کلارک گفت: "همه معتقد اند که برای ایجاد ترس باید غرش و فریاد زده شود، اما این (زمزمه تیرانوسوروس) ترسناک‌ترین صدایی است که شما گاهی شنیده اید."

گفته می‌شود که تیرانوسوروس‌ها برای اینکه زمزمه تهدید کننده و ترسناک ایجاد کنند حتی نیاز به باز کردن دهان شان نداشتند. چنین صدای فرکانس پایین تا فاصله‌های دور قابل احساس بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала