گفتگوی آمریکا و چین درباره شرایط پس از سقوط کوریای شمالی

© AP Photo / Mark SchiefelbeinU.S. Secretary of State Rex Tillerson, left, and Chinese Foreign Minister Wang Yi stare at each other as they shake hands at the end of a joint press conference following their meeting at the Diaoyutai State Guesthouse in Beijing, China, Saturday, March 18, 2017
U.S. Secretary of State Rex Tillerson, left, and Chinese Foreign Minister Wang Yi stare at each other as they shake hands at the end of a joint press conference following their meeting at the Diaoyutai State Guesthouse in Beijing, China, Saturday, March 18, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آمریکا فاش کرد که در مورد شرایط کوریای شمالی و منطقه در صورت سقوط رژیم آن کشور با چین مذاکراتی صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، تیلرسون گفته که این مذاکرات به موضوعاتی مانند رسیدگی به موج احتمالی آوارگان و حفاظت از تاسیسات و زرادخانه هسته‌ای کوریای شمالی در وضعیت بعد از سقوط پرداخته است.
با توجه به احتمال بی‌ثباتی نظام های غیردموکراتیک در کشورهای در حال توسعه، وجود تسلیحات اتمی یا امکان تولید این تسلیحات در این کشورها نگرانی تلقی می‌شود. احتمال تحولات ناگهانی سیاسی در این کشورها به معنی آن است که ممکن است رژیمی با اهداف غیرقابل پیش‌ بینی‌تر زمام امور را در دست بگیرد یا اینکه بروز هرج و مرج به گروه‌ها و افراد غیرمجاز، از جمله سازمان‌های تروریستی، امکان دهد به مواد یا تسلیحات اتمی دست یابند.
در مورد کوریای شمالی، همچنین گفته شده است که در صورتی که در شبه‌جزیره کوریا جنگ جدیدی روی دهد، کوریای شمالی توانایی وارد کردن خسارات گسترده انسانی و اقتصادی به خصوص به کوریای جنوبی را دارد اما نتیجه چنین جنگی احتمالا نابودی ساختار سیاسی و سقوط رژیم آن کشور خواهد بود. با توجه به نابسامانی اقتصادی کوریای شمالی حتی در حال حاضر، این انتظار می‌رود که نتیجه چنین جنگی هزاران پناهجو باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала