نگرانی ناتو از راکت های کروز روسیه

© Sputnik / Sergey Subbotinنگرانی ناتو از راکت های کروز روسیه
نگرانی ناتو از راکت های کروز روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو علناً نگرانی خود را نسبت به دستگاه راکتی کروز روسیه ابراز داشته است.

سازمان ناتو امروز ضمن اعلام نگرانی خود درباره دستگاه راکتی کروز روسیه، اعلام کرد: ناتو بر این باور است که دستگاه راکتی کروز روسیه احتمالا موجب نقض پیمان ممنوعیت چنین تسلیحاتی می شود، پیمانی که در دوران جنگ سرد حاصل شده است.

اعلام نگرانی ناتو نسبت به دستگاه راکتی روسیه، گگویدگی از حمایت این سازمان از موضع واشنگتن میکند.

ایالات متحده بر این باور است که روسیه در حال توسعه یک دستگاه راکتی کروز با برد بسیار زیاد است که بر اساس پیمان 1987 ، ممنوع شده است. این دستگاه راکتی روسیه را قادر خواهد کرد تا یک حمله هسته ای را علیه اروپا انجام دهد.

سازمان ناتو با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: متحدین ناتو دستگاه راکتی روسیه را به عنوان یک تهدید جدی شناسایی کرده اند. ناتو از روسیه می خواهد تا این نگرانی ها را با یک روش شفاف و مناسب برطرف کند، و به طور فعالانه ای در مذاکرات تخنیکی با امریکا مشارکت داشته باشد.

روسیه اتهامات مطرح شده از سوی ناتو و امریکا درباره نقض پیمان 1987 میلادی را رد کرده است.

انتظار می رود نگرانی های ناتو موجب تشدید روابط بین مسکو و غرب شود. روابط دو طرف پس از اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود به پائین ترین سطح پس از دوران جنگ سرد رسیده است.

چندی قبل نیز وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که در حال بازنگری گزینه های نظامی شامل دستگاه های راکت کروز برد متوسط برای مقابله با دستگاه های راکتی روسیه است.

وزارت خارجه روسیه هفته گذشته اعلام کرده است که آماده مذاکره با امریکا برای حفظ این پیمان است و حاضر است در صورتی که امریکا به تعهداتش عمل کند، مسکو نیز به تعهداتش پایبند باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала