افغانستان خواهان چه نوع کمک از روسیه است

© Photo / Abdul Qader Aryubi Zazaiزازی پارلمان
زازی پارلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه توجه کامل خود را در دوستی با پاکستان داشته باشد

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی سالانه اش اظهار داشت که روسیه قصد ادامه کمک به کابل را دارد.
وی افزود: «ما می بینیم که حکومت مرکزی کابل به حمایت جامعه بین المللی نیاز دارد و ما آماده حمایت از این کشور میباشیم. در سالهای گذشته نیز منجمله در آموزش کادرهای ملی، ارگانهای نظم عامه و نیروهای مسلح سهم گرفتیم و سیستم ضروری تسلیحات و تخنیک نظامی را به افغانستان تحویل نموده یم».

روسیه: اشتراک کشورهای آسیای مرکزی در حل معضله افغانستان ضروری است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: اشتراک کشورهای آسیای مرکزی در حل معضله افغانستان ضروری است

امروز افغانستان بیشتر در کدام عرصه ها می خواهد که روسیه به او کمک و همکاری نماید؟ در این مورد عبدالقادر زازی منشی مجلس نمایندگان به آژانس خبری اسپوتنیک معلومات داده گفت:

«کشور پاکستان در منطقه به خصوص در افغانستان بعضی پلان های را دارد. امروز این کشور در تلاش نزدیکی با روسیه است و ما میخواهیم که روسیه توجه کامل خود را در دوستی با پاکستان داشته باشد، چون این کشور و به خصوص استخبارات آن تا به حال از هیچ کسی نشده اند. آن ها تنها به منافع شخصی خود پایند هستند.»
موصوف خواهان همکاری روسیه در قسمت تامین امنیت افغانستان شده و افزود: «روسیه می تواند در عرصه تامین امنیت کشور بخصوص سرحدات افغانستان همکاری نماید. همه آگاه هستند که در افغانستان طالبان چیچنی، تاجکستانی، ازبکستانی و غیره نیز حضور دارند. این ها از کشور های به افغانستان می آیند که با روسیه روابط خوب و نزدیک دارند و روسیه اثر گذاراست بالای آن ها، از اینرو روسیه میتواند در قسمت تامین امنیت سرحدات با آن ها همکاری نماید تا ترورستان نتوانند وارد افغانستان شوند.»


این وکیل پارلمان گفت که توقع مردم افغانستان از روسیه این است که در بخشهای نظامی، بازسازی کشور به خصوص بازسازی تونل ها، پل ها و شاهراهای بزرگ نیز همکاری نمایند و در ضمن روسیه به کمک های خود در بخش تعلیم و تربیه جوانان همچنین ادامه بدهند.
آقای زازی خواهان کمک های نظامی از سوی روسیه شده و گفت که این کشور در عرصه نظامی نیز افغانستان را کمک نماید و برای نظامیان ما اسلحه و مهمات بدهند.


در اخیر این نماینده پارلمان خواست تا روسیه به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم با مخالفین دولت افغانستان کمک و همکاری نکند.

Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان
وزارت امور خارجه روسیه انتشار خبر در مورد حمایت مسکو از طالبان را جعلی خواند

قابل یادآوریست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان کنفرانس مطبوعاتی سالانه اش فرمود: «بدون کمک های اقتصادی افغانستان نخواهد توانست از عهده حل مشکلات موجوده و همچنین مبارزه با مواد مخدر براید.


متأسفانه مواد مخدر، منجمله مواد مخدر ثقیل و خطرناک زیاد در قلمرو افغانستان تولید می شود که یک قسمت آن در بازار های روسیه بفروش میرسد. طبعاً که آن ما را ناراحت ساخته است و ما یکجا با دولت افغانستان و با ایالات متحده و سایر کشور های ذیعلاقه یکجا در این عرصه کار خواهیم کرد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала