جمعیت: هیچ مقامی توان برکناری والی بلخ را ندارد

© AFP 2023 / Fabrizio Benschجمعیت: هیچ قدرتی توان برکناری والی بلخ را ندارد
جمعیت: هیچ قدرتی توان برکناری والی بلخ را ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حزب جمعیت اسلامی می‌گوید که هیچ قدرتی به شمول رییس‌جمهور غنی توانایی برکناری عطامحمد نور رییس اجرایی این حزب را از ولایت بلخ ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالحفیظ منصور عضو هیأت رهبری این حزب به «آریانانیوز» گفته است که عطامحمد نور آماده نیست از سمت ولایت بلخ کناره‌گیری کند و هیچ مقامی به شمول رییس‌جمهور و رییس اجرایی، توانایی برکناری وی را ندارند.

در حالی که هیأتی شامل صلاح‌الدین ربانی رییس حزب جمعیت برای رأی‌زنی با آقای نور به بلخ سفر کرده اند، آقای منصور می‌گوید که واکنش جمعیت بستگی به شیوۀ انتخابی حکومت خواهد داشت: «ارگ تصمیم بگیرد که با تقابل پیش می‌رود یا آمادۀ تفاهم است و اگر بخواهد زور گویی کند، حزب جمعیت آماده مقابله است».

این در حالی‌ست که گمانه‌هایی مبنی بر چراغ سبز داکتر عبدالله عبدالله به کنارزدن عطامحمد نور از ولایت بلخ وجود دارند. آقای عبدالله با حمایت حزب جمعیت در انتخابات پیشین نامزد شد و عطامحمد نور یکی از حامیان اصلی سیاسی و مالی او به حساب می‌رفت.

فضل‌احمد معنوی عضو دیگر شورای رهبری نیز گفته است که فشارهای زیادی از سوی ارگ برای برکناری آقای نور وجود دارد و داکتر عبدالله میخواهد بین دو طرف «تفاهم» کند.

در همین حال گزارش‌هایی وجود دارند که نتیجۀ جلسۀ سران جمعیت در بلخ، مقاطعۀ سیاسی با حکومت در صورت برکناری آقای نور است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала