وزارت دفاع روسیه: امریکا از اردوگاه پناهندگان برای آموزش جنگجویان استفاده می کند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت دفاع روسیه: امریکا از اردوگاه پناهندگان برای آموزش جنگجویان استفاده می کند
وزارت دفاع روسیه: امریکا از اردوگاه پناهندگان برای آموزش جنگجویان استفاده می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پناهندگان سوری که از مناطق زیر تسلط سازمان تروریستی «دولت اسلامی» به مناطق آزاد شده آمده اند، می گویند، ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا از پناهگاه های پناهندگان در ولایت الخاصک به عنوان پایگاه آموزشی برای جنگجویان استفاده می کنند.

وزارت دفاع روسیه: وضعیت واقعی سوریه در اختیار امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
وزارت دفاع روسیه: وضعیت واقعی سوریه در اختیار امریکا نیست
به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه مرکز آشتی  روسیه برای طرف های درگیر در سوریه چنین آمده است:- "بر اساس اطلاعات مردمی که به مناطق آزاد شده از زیر تسلط داعش می آیند، ائتلاف بین المللی اردوگاه پناهندگان را به عنوان پایگاه آموزشی برای جنگجویان استفاده می کنند. این پایگاه بیش از شش ماه در اختیار نیروهای ائتلاف قرار دارد".

همچنان در این اعلامیه اشاره شده است، که بخشی بیشتر از این جنگجویان پیش از این عضو گروه های تروریستی از جمله داعش هستند.

در این بیانیه اضافه شده است، که در حال حاضر در منطقه این اردوگاه نزدیک به 750 جنگجو از شهر های مختلف مانند: رقه، دیر الزور، ابوکمال، اورشلیم جمع شده است.

بر اساس داده های نظامی، بخش اصلی این گروها را بیش از 400 تن جنگجویان داعش تشکیل می دهند که از پشتیبانی نیروهای هوایی امریکا برخوردار می باشند و گفته می شود که اینها از رقه به اینجا آورده شده اند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود، که امریکا در سوریه روی ایجاد «نیروی نظامی جدید سوری» کار می کند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала