شورای امنیت ملل متحد طرح مخالف با تغییر وضعیت بیت‌المقدس را بررسی می‌کند

© Sputnik / Dmitry Astakhovشورای امنیت ملل متحد طرح مخالف با تغییر وضعیت بیت‌المقدس را بررسی می‌کند
شورای امنیت ملل متحد طرح مخالف با تغییر وضعیت بیت‌المقدس را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه طرح قطعنامه‌یی را در پاسخ به وضعیت بیت‌المقدس مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از یک منبع دیپلوماتیک در سازمان ملل، طرح این قطعنامۀ آماده‌شده توسط فلسطین، از سوی نمایندۀ مصر به شورای امنیت این سازمان رسیده است.

بر اساس این طرح «هر گونه تصمیم و عملکرد در زمینۀ تغییر وضعیت شهر بیت‌المقدس، ارزش حقوقی نداشته، غیر عملی بوده و بر اساس قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل باید باطل شود.»

در این طرح از تمامی کشورها خواسته شده تا «هیچ‌گونه عملکرد و تصمیم که مغایر با قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل باشد را به رسمیت نشناسند.»

این طرح تمام کشورها را بر اساس قطعنامۀ 478 شورای امنیت سازمان ملل، به پرهیز از بازکردن نمایندگی دیپلوماتیک در شهر مقدس بیت‌المقدس فراخوانده است.

دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسراییل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала