پنتاگون: هند با اعتمادترین شریک منطقه‌یی افغانستان است

© AFP 2023 / Wakil Kohsar پنتاگون: هند با اعتمادترین شریک منطقه‌یی افغانستان است
پنتاگون: هند با اعتمادترین شریک منطقه‌یی افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا در گزارشی به کنگره این کشور، هند را به عنوان با اعتمادترین شریک منطقه‌یی افغانستان و بزرگترین کمک‌کنندۀ کمک‌های توسعه‌یی در منطقه خوانده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، پنتاگون در گزارش‌ خود به کنگرۀ با عنوان «افزایش امنیت و ثبات در افغانستان» گفت: «هند با اعتمادترین شریک منطقه‌یی افغانستان و بزرگترین کمک‌کنندۀ کمک‌های توسعه در منطقه است.»

روزنامۀ تایمز هندیا گزارش داده‌است که این کمک‌ها شامل پروژه‌های توسعه‌یی انسانی مانند بند دوستی افغانستان و هند و ساختمان مجلس نماینده‌گان است.

هند همچنان گفته‌است که فرصت‌های آموزشی چشم‌گیری را برای افسران افغانستان و کارکنان فراهم می‌کند و بارها پیشنهاد افزایش بار تقسیم بار خود را برای افغانستان داده‌است که افزون‌بر آن، دست‌کم ۱۳۰ شهروند افغانستان هر سال به هند سفر می‌کنند تا برنامه‌های نظامی و برنامه‌های گونه‌گونی را به‌راه اندازند.

پنتاگون می‌افزاید که هند همچنین کمک‌های امنیتی محدودی به‌ویژه چهار هواپیمای (می-۳۵) را، تاکنون اهدا کرده‌است.

پنتاگون در این گزارش نگاشته‌است: «راهبرد تازۀ آسیای جنوبی، پیوندمان با هند را برجسته کرد و از هند خواست تا کمک‌های بیشتری به تلاش‌های بین‌المللی در افغانستان بکند. ایالات متحده از پشتیبانی بیشتری اقتصادی، پزشکی و مدنی هند به افغانستان، پشتیبانی می‌کند.»

این نخستین گزارش پنتاگون به کنگره، پس‌از اعلام راهبرد تازۀ دونالد ترمپ، رییس‌جمهور امریکا، در ماه اگست سال روان میلادی پیرامون افغانستان و جنوب آسیا است.

 

 

تحت این راهبرد تازه، ایالات متحده همچنان از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی در مبارزه با طالبان، القاعده، داعش عراق و دیگر شورشیان و هراس‌افگنان پشیبانی می‌کند تا دولت افغانستان را تقویت کند و از بازگشت افغانستان به پناهگاه‌های امن هراس‌افگنی جلوگیری ‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала