وزاری خارجه افغانستان و یونان سفارت افغانستان در آتن را افتتاح نمودند

© AFP 2023وزاری خارجه افغانستان و یونان سفارت افغانستان در آتن را افتتاح نمودند
وزاری خارجه افغانستان و یونان سفارت افغانستان در آتن را افتتاح نمودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صلاح‌الدین ربانی و همتای یونانی اش امروز (دوشنبه) سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در آتن را افتتاح نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه افغانستان و نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه یونان امروز دوشنبه (۲۷ قوس) سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در آتن، پایتخت یونان را افتتاح نمودند.

صلاح‌الدین ربانی پس از مذاکرات با همتای یونانی‌اش قبل از مراسم افتتاحیه سفارت گفت: «ما منتظر تقویت روابط ما با یونان، کشوری که با آن روابط تاریخی داریم، می‌باشیم. در افغانستان شهر هایی اند که به احتمال زیاد هزاران سال قبل توسط یونانی‌ها اعمار شده اند.»

به گفته وزیر خارجه کشور، افغانستان فرصت‌های زیاد برای همکاری را فراهم می‌سازد. وی گفت: «ما باهم جهت ترویج سرمایه‌گذاری‌های یونانی در افغانستان کار خواهیم کرد. شما می‌دانید که افغانستان از نگاه مواد معدنی غنی است. منابع طبیعی وجود دارند و ما به سرمایه‌گذاری نیاز داریم.»

نیکوس کوتزیاس، وزیر امور خارجه یونان با ابراز خرسندی از افتتاح سفارت افغانستان در کشورش گفت: «این یک شادی بزرگ است که افغانستان، کشوری که ما هزاران سال قبل با آن روابط داشتیم، میراث تاریخی و فرهنگی کشورهای ما را مرتبط می‌سازد، را با خود داریم. افتتاح سفارت افغانستان در یونان اقدامی است برای تقویت روابط کشورهای ما.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала