خواست کرزی از هندوستان

© Sputnik / Evgeniy Odinkov /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی
کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامد کرزی در هند گفت آمریکا پس از اعلام استراتژی جدیدش در افغانستان در زمینه مبارزه با تروریسم اقدام جدی انجام نداده و از هند نیز خواست تا درباره حمایت از این استراتژی تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان که پس از پایان ریاست جمهوری‌اش همچنان شخصیت قدرتمندی در این کشور است در گفت‌وگو با «هندو» از دولت دهلی‌نو خواست تا درباره حمایت از استراتژی ترامپ در افغانستان تجدید نظر کند.
وی افزود حمایت دهلی‌نو از استراتژی ترامپ به دلیل تمایل این کشور برای مبارزه با تروریسم است، اما واشنگتن پس از اعلام این استراتژی تاکنون اقدامی علیه تروریسم در افغانستان انجام نداده است.
حامد کرزی اظهار داشت: خواست مردم افغانستان بسیار واضح است، ما می‌خواهیم واشنگتن با معضل افراط‌گرایی به طور ریشه‌ای برخورد کند.
رئیس جمهور سابق افغانستان خاطرنشان کرد در 16 سال اخیر واشنگتن بارها گفته که علیه پناهگاه تروریست‌ها در پاکستان اقدام می‌کند و حتی در زمان دوران ریاست جمهوری خودش نیز مقامات آمریکایی «شبکه حقانی» را بازوی سازمان اطلاعات ارتش پاکستان خواند، اما تاکنون اقدامی در این باره اتخاذ نشده است.
حامد کرزی با عمیق و بنیادی خواندن روابط کابل-دهلی نیز از هند خواست با توجه به تغییرات و تحولات در افغانستان درباره حمایت خود از استراتژی آمریکا تجدیدنظر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала