تایمز اسرائیل: اسرائیل و امریکا در مقابل جهانیان تنها مانده اند

© AFP 2023 / Mandel Nganاسرائیل و امریکا در مقابل جهانیان تنها مانده اند
اسرائیل و امریکا در مقابل جهانیان تنها مانده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از رسانه های اسرائیلی با اشاره به شکست قطعنامه شورای امنیت در باره قدس نوشته است که ایالات متحده امریکا و اسرائیل در برابر تمام جهان تنها مانده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خاور میانه، سایت خبری "تایمز اسرائیل" در مطلبی به بررسی جلسه شورای امنیت سازمان ملل دیروز (دوشنبه) پرداخته و نوشته است با اینکه قطعنامه ضد تصمیم واشنگتن درباره اورشلیم/بیت‌المقدس وتو شد اما امریکا و اسرائیل در برابر جهانیان تک و تنها مانده اند.

در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه وتو شدن قطعنامه توسط ایالات متحده امریکا برای کسی تعجب‌آور نبود، آمده است که شاید قطعنامه شکست خورده باشد اما به این معنا نیست که کسی نمی‌تواند مزاحم اسرائیل یا امریکا شود.

این وبگاه تاکید می‌کند هزینه پافشاری بر این موضع که بیت‌المقدس پایتخت اسرائیل است، باعث می‌شود امریکا و اسرائیل که به تنهایی در برابر جهانیان ایستاده‌اند، به عنوان سرکش و شورشی دیده شوند.

تایمز اسرائیل با بیان اینکه امریکا همین هفته باید در برابر جمعیت بیشتری از کشورهای دنیا، به تنهایی مخالفت کند، نوشت که این بار در اجلاس عمومی سازمان ملل، دیگر هیچ وتویی وجود ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است که در جلسه شورای امنیت 14 عضو از 15 کشور، با امریکا مخالفت کردند اما در اجلاس عمومی، انزوای امریکا و اسرائیل در برابر 193 کشور دیگر، عمیق‌تر خواهد بود.

تایمز اسرائیل تاکید کرد که بدین ترتیب مشخص می‌شود پیام بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل درباره اینکه کشورهای دیگر نیز از تصمیم امریکا تبعیت می‌کنند، چیزی جز رویا نبوده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه جلسه‌ای اضطراری را برای رای‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی مصر درخصوص لغو تصمیم واشنگتن درباره قدس برگزار کرد که از طرف امریکا وتو شد.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهور امریکا، در سخنرانی 6 دسمبر در کاخ سفید، بیت‌المقدس یا اروشلیم را به عنوان پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و به وزارت خارجۀ این کشور دستور داد تا برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به اورشلیم/بیت‌المقدس آمادگی بگیرد.

عملی که برخلاف قطعنامۀ شورای امنیت و نظر اکثریت کشورهای جهان از جمله متحدان امریکا در اروپا، جهان عرب و جهان اسلام بود. کشورهایی که باور دارند این اقدام می‌تواند بر چشم‌انداز حل جامع و عادلانۀ اختلاف فلسطین و اسرائیل، تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ و قراردادن امریکا فراتر از قوانین بین‌الملی، موجی از خشم را در جهان برانگیخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала