امنیت فدرال روسیه: تروریستان بین‌المللی به افغانستان تمرکز نموده اند

© Fotolia / Peyman Kaiediامنیت فدرال روسیه: تروریستان بین‌المللی به افغانستان تمرکز نموده اند
امنیت فدرال روسیه: تروریستان بین‌المللی به افغانستان تمرکز نموده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام نموده است که تروریستان بین‌المللی پس از متحمل شدن شکست در سوریه و عراق دوباره گروه‌بندی می‌شوند و به بیرون از سرحدات خاور میانه فرستاده می‌شوند.

 به گزارش اسپوتنیک، الکساندر بورتنیکوف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه در جلسه شورای رهبری ارگان‌های امنیتی و استخباراتی کشورهای مشترک‌المنافع گفت: "مرکز اصلی تمرکز جنگجویان افغانستان خواهد بود، جایی که در حال حاضر مواضع "دولت اسلامی" در آن وجود دارد و تروریستان می‌توانند از آنجا به قلمرو کشورهای مشترک‌المنافع نفوذ کنند".

به گفته رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه، تروریستان تاکتیک جنگی شان را تغییر داده اند: رهبران گروه‌های تروریستی طرفداران این گروه‌ها را به سمت "جهاد مستقل" هدایت می‌کنند.

الکساندر بورتنیکوف همچنان از دفع حملات تروریستی بالای نمایندگی‌های دیپلوماتیک خارجی در کشورهای مشترک‌المنافع خبر داده گفت که نیروهای امنیتی و استخباراتی از وقوع چندین حمله تروریستی روسیه و کشورهای آسیای مرکزی جلوگیری نموده اند.

فرانس پرس: تروریستان فرانسوی داعش از سوریه به افغانستان رفته اند - اسپوتنیک افغانستان
فرانس پرس: تروریستان فرانسوی داعش از سوریه به افغانستان رفته اند

در ماه دسمبر "دولت اسلامی" در سوریه و عراق با شکست کامل مواجه شدند. این تروریستان مواضع شان را در افغانستان، جایی که وضعیت آن به دلیل فعالیت گسترده طالبان وخیم شده است، تقویت بخشیده اند. مقامات افغانستان در حال حاضر با هر دو گروه تروریستی مبارزه می‌کند.

در اخیر ماه نومبر تعداد تروریست‌های داعش در افغانستان حدود سه — چهار هزار نفر اعلام شده بود.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала