دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس

© کریم دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلان راهبردی دانشگاه کابل برای سال های 1396- 1400 هجری شمسی از سوی ریاست دانشگاه کابل روز یکشنبه مؤرخ (26) قوس سال روان معرفی شد.

به گزارش اسپوتنیک، روز یکشنبه مورخ 26 قوس طی محفلی با حضور محترم  پوهنمل دکتور محمد نعیم عظیمی معاون امور علمی و سرپرست ریاست دانشگاه کابل، محترم پوهاند حاجی محمد نعیمی رییس ارتقای کیفیت و اعتبار دهی وزارت تحصیلات عالی و  روسای محترم دانشکده های دانشگاه کابل به اعضای کادر علمی و کارمندان اداری این دانشگاه  در ادیتوریم مرکزی این دانشگاه  معرفی شد.

© کریم دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس  - اسپوتنیک افغانستان
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس

محفل با تلاوت آیات قرآن کریم و پخش سرود ملی کشور عزیز ما افغانستان آغاز گردیده، سپس محترم پوهنمل دکتور محمد نعیم عظیمی  معاون امور علمی و سرپرست ریاست دانشگاه کابل ضمن آنکه حضور و تشریف آوری همه مهمانان را در این برنامه خیر مقدم گفته، پایان سال تحصیلی 1396 را به تمام استادان، کارمندان و دانشجویان تبریک عرض نمودند.

معاون امور علمی گزارش را در مورد شکل گیری و تدوین پلان استراتژیک این دانشگاه ارائه نموده و از اعضای کمیته پلان استراتژیک این نهاد ابراز قدردانی کرده افزود، دومین پلان استراتژیک پنج سال  این نهاد در اواخر سال 1395 و اوایل سال 1396 هجری شمسی  با سهم گیری همه مسئولان محترم و جدیت کمیتۀ پلان استراتژیک تدوین گردید، که پس از توافق چاپ و در ویب سایت این نهاد اکادمیک نشر شد. این پلان به عنوان رهنمود کلی برای تبیین چگونگی رسیدن به اهداف دراز مدت، تعیین و تثبیت جایگاه دانشگاه کابل و با توجه به تحلیل های بسیار منطقی و موردی در خصوص نکات ضعف، قوت، فرصتها و تهدیدهای فرا راه دانشگاه طرح گردیده است.

عظیمی همچنان علاوه داشت، نمی توان تنها به تدوین استراتژی اکتفا کرد، بلکه از آن باید پلان های کار عملیاتی را با در نظرداشت اولویت های اقداماتی و اجرایی آن استخراج نموده و ملاک فعالیت های خود قرار دهیم.

© کریم دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس  - اسپوتنیک افغانستان
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس

 موصوف یاد آورد گردید، یکی از اهداف استراتژیک دانشگاه کابل همانا تثبیت جایگاه علمی آن در سطح کشور بوده است که پیرامون آن از اقدامات این معاونیت قطعاً آگاهی دارید و یکی از آن، تقویت  و حمایت جدی از پروسۀ تضمین کیفیت است که لله الحمد با سهم گیری فعال و اعلام آمادگی روسای محترم دانشکده ها و سایر فرهیختگان توانسته ایم مبحث علمی تضمین کیفیت را گشوده و اقدامات بسیار خوبی را انجام دهیم.

عظیمی از دو رویکرد که در تهیه و تدوین پلان استراتژیک بکار میرود، نیز یاد آور گردیده و رویکرد پایین به بالا را موثر تر از رویکرد بالا به پایین خواند، چون در آن رویکرد تمامی جوانب ذیدخل اعم از روسای دانشکده ها،  استادان و منسوبان در پروسۀ ابراز نظریات علمی و کاربردی با درک تجربیات در پروسۀ مدیریتی شان شریک هستند.

در اخیر معاون امور علمی تدویر سمینار امروزی را به منظور آگاهی دهی و اطلاع رسانی عمومی مهم و اساسی تلقی نموده و از روسای دانشکده ها و سایر اشتراک کنندگان خواست تا این پروسه را در سطح دانشکده ها، دیپارتمنت ها و شعبات خویش ادامه داده و همین گونه با تدویر همایش ها و سمینار ها پلان های  راهبردی شان را به مربوطات خود شان آگاهی دهی و اطلاع رسانی نمایند، تا باشد در پروسه تضمین کیفیت که معیار اولی آن ماموریت، راهبردی و آگاهی از آن است کمک شایانی نماید.

© کریمدانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس  - اسپوتنیک افغانستان
دانشگاه کابل پلان راهبردی 5 ساله خود را معرفی کرد + عکس

محترم پوهاند حاجی محمد نعیمی رییس ارتقای کیفیت و اعتبار دهی وزارت تحصیلات عالی نیز از برگزار کنندگان این سمینار اظهار خرسندی نموده و همچنان از معاونیت امور علمی در راستای بهبود کیفیت و تضمین کیفیت تشکر و امتنان نمودند. محترم نعیمی پلان استراتژیک را در پیشرفت و بقای سازمان و معرفی آنرا بخاطر اجرای آن در سازمان مهم و اساسی خوانده، سپس بیانیه خویش را در مورد چالش های جدی فرا راه تدریس، تحقیقات علمی، نشرات علمی و توسعه کریکولم در دانشگاه کابل را به ارائه گرفته و از تمام مسئولان ادارات خواست که برای رفع آن توجه نمایند.

در اخیر محترم پوهندوی دکتور نورالدین علوی استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه کابل در معرفی و تشریح پلان راهبردی دانشگاه کابل برای سالهای 1396 — 1400 پرداخته و بعضی پیشنهادات را از طرف اشتراک کنندگان دریافت و قرار بر آن شدند که در مرحله تجدید این پلان راهبردی تمام نظریات و پیشنهادات اصلاحی را وارد سازند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала