ولیعهد سعودی گرانترین قصر را در فرانسه خرید

© REUTERSمحمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه آمریکایی نیویورک ‌تایمز در مقاله‌ای به بررسی دارایی‌ها و مخارج هنگفت شاهزاده‌های سعودی و به خصوص شاهزاده خبرساز این کشور یعنی «محمد بن سلمان» پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، موضوع اصلی این گزارش، قصر مجلل "لویی شانزدهم" است که بن سلمان در سال 2015 در پاریس خریده و به تازگی، هویت این شاهزاده سعودی به عنوان خریدار گمنام آن افشا شده است.
این قصر با ارزش 300 میلیون دالر، در شهر «لوئینز ونسان» فرانسه قرار دارد، بر اساس مدارک قانونی به چند شرکت تعلق دارد. مشاوران مالی خانواده سلطنتی عربستان البته با صراحت به نیویورک تایمز گفته‌اند که این قصر نهایتاً متعلق به بن‌سلمان است.
چندی بعد هم تابلوی «سالوادور ماندی» داوینچی با قیمت 450 میلیون دالر به یک خریدار ناشناس فروخته شد. اما مقامات اطلاعاتی آمریکا چندی بعد فاش کردند که این فرد، از جانب خود بن سلمان برای این خرید مأمور شده بوده است.
عربستان البته واکنش نشان داد و گفت که این تابلو از سوی یک تبعه سعودی که عامل خرید دولت امارات متحده عربی بوده، خریداری شده و قرار است در شعبه جدید موزیم لوور در این کشور به نمایش ذاشته شود.
محمد البته تنها شاهزاده دخیل در این خریدهای بزرگ نیست. یکی دیگر از فرزندان ملک سلمان یعنی شاهزاده «ترکی بن سلمان» در سال 2014 یکی از پنت‌هاوس‌های متعلق به خود در وست‌مینیستر لندن را به قیمت 33 میلیون دال فروخت.
برادر دیگر محمد یعنی شاهزاده «سلطان بن سلمان» هم اخیراً یک هواپیمای بوئینگ لوکس را که حداقل 100 میلیون دالر قیمت دارد، خریده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала