استقبال افغانستان از استراتژی جدید امریکا

© Photo / M.Naderiاستقبال افغانستان از استراتژی جدید امریکا
استقبال افغانستان از استراتژی جدید امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان، استراتژی جدید امنیت ملی ایالات متحده امریکا را در مطابقت با اهداف مشترک دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، در یک اعلامیۀ ارگ آمده است که ستراتژی‌های جدید امریکا (استراتیژی امنیت ملی و ستراتیژی برای جنوب آسیا) بر اساس تلاش‌های مشترک برای شکست تروریزم و تأمین ثبات در افغانستان تدوین شده است.
حکومت افغانستان تأکید کرده است، مشارکت دو کشور که انعکاس‌دهندۀ تعهد مجدد امریکا است، شرایطی را برای ختم جنگ و سرانجام تأمین صلح در افغانستان فراهم خواهد ساخت.
در اعلامیه همچنان آمده است — "ما از ستراتژی که هدف آن تقویت صلح و ثبات در منطقه به ویژه توسط مجراهای دیپلماتیک می‌باشد، استقبال می‌کنیم".
ارگ ریاست جمهوری گفته است که حکومت وحدت ملی، به اصول احترام متقابل و همکاری بین کشورهای منطقه متعهد می‌باشد و طوری که برای ایجاد منطقه صلح‌آمیز و افزایش روابط مشترک اقتصادی و انکشافی برای شهروندانش کار کرده است و آن را ادامه می‌دهد.

پیش از این گزارش شده بود که در استراتژی جدید امنیت ملی ایالات متحده امریکا، روسیه و چین به عنوان رقبای امریکا خوانده شده اند، در متن این سند آمده است که چین و روسیه تسلیحات پیشرفته و توانایی‌هایی را که می‌توانند تهدیدی برای زیربنا و ساختار مدیریتی و کنترول ایالات متحده امریکا باشند، توسعه می‌دهند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала