کاخ سفید استرتژی جدید امنیت ملی آمریکا را در 68 صفحه منتشر کرد

© REUTERS / Jonathan ErnstUS President Donald Trump delivers remarks recognizing Jerusalem as the capital of Israel at the White House in Washington, US December 6, 2017.
US President Donald Trump delivers remarks recognizing Jerusalem as the capital of Israel at the White House in Washington, US December 6, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور دونالد ترامپ در روز دوشنبه استراتژی امنیت ملی ایالات متحده را اعلام کرد. این استراتژی جایگزین سند قبلی گردید که در ماه فبروری سال 2015 توسط رهبر قبلی کاخ سفید باراک اوباما تصویب شده بود.

به گزارش اسپوتنیک،ترامپ جمهوری خواه، برعکس روسای جمهور پیشین آمریکا، جورج دبلیو بوش و بارک اوباما، شخصا استراتژی را اعلام کرد که که متن آن به طور کامل 68 صفحه است.
نمایندگان دعالی رتبه دولت واشنگتن یکشنبه در جلسه ویژه ای به روزنامه نگاران خبر دادند که تا جایی که برای آنها روشن است در گذشته ، هیچ یک از رهبران آمریکا شخصا به مناسبت اعلام چنین استراتژی صحبت نکرده اند. این سند جهات اولویت بندی سیاست های داخلی و خارجی آمریکا را تعیین می کند و رئیس جمهور ایالات متحده، طبق قانون سال 1986، موظف است آن را هر سال به کنگره آمریکا ارسال کند.
رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در کاخ سفید پیرامون پایه های راهبرد امنیت ملی آمریکا سخن گفت و چهار جهات اساسی این استراتژی جدید را تشریح کرد.
اعلام راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، استقبال و انتقاد مقامات کنونی و سابق آمریکا و سازمان‌های مختلفی را در پی داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала