گزارش سازمان ملل از افزایش بی سابقه مهاجران در جهان

© AFP 2023 / Ozan Koseگزارش سازمان ملل از افزایش بی سابقه مهاجران در جهان
گزارش سازمان ملل از افزایش بی سابقه مهاجران در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل در گزارشی درباره افزایش بی‌سابقه تعداد مهاجران در سراسر جهان به 258 میلیون نفر هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: بیش از 258 میلیون مهاجر در سراسر جهان وجود دارند و این مهاجران 3.4 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. این تعداد هر روز در حال افزایش است.
بر اساس گزارش سازمان ملل، تعداد مهاجران از سال 2000 تاکنون با 49 درصد افزایش همراه بوده است. بیشتر این مهاجران (49.8 میلیون نفر معادل 19 درصد جمعیت مهاجران) در آمریکا اقامت دارند. تعداد مهاجرانی که در عربستان سعودی، آلمان و روسیه زندگی می کنند در هر کدام از این کشورها حدود 12 میلیون نفر است. همچنین حدود 9 میلیون مهاجر بین المللی هم در انگلیس اقامت دارند.
در سال 2017، 48.4 درصد از جمعیت مهاجران بین المللی را زنان تشکیل می دهد و تعداد زنان مهاجر از مردان مهاجر در بیشتر مناطق به جز در آفریقا و آسیا بیشتر است. حدود سه چهارم (74 درصد) همه مهاجران در سن کار قرار دارند (یعنی بین 20 تا 64 سال).
در ادامه این گزارش آمده است: تعداد مهاجران هندی که به کشورهای دیگر سفر کرده اند، 17 میلیون نفر بوده و از همه کشورها بیشتر است. همچنین مکسیکو با 13 میلیون مهاجر در کشورهای دیگر، در رتبه دوم قرار دارد. اتباع کشورهای روسیه، چین، بنگلادش، سوریه، پاکستان و اوکراین هم بخش قابل توجهی از مهاجران بین المللی را در کشورهای دیگر به خود اختصاص داده اند. بین 6 تا 11 میلیون نفر از اتباع هر کدام از این کشورها به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند. در کل بیشتر این مهاجران (106 میلیون نفر) از قاره آسیا به کشورهای دیگر مهاجرت کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала