پاسخ تند اسد به مکرون: دستان شما به خون مردم سوریه آغشته است

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ تند اسد به مکرون: دستان شما به خون مردم سوریه آغشته است
پاسخ تند اسد به مکرون: دستان شما به خون مردم سوریه آغشته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سوریه به سخنان تهدید آمیز امانوئل مکرون، همتای فرانسوی اش واکنش تندی نشان داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، امانوئل مکرون در گفتگو با تلویزیون دولتی فرانسه گفته بود باید برای مذاکرات صلح سوریه با بشار اسد گفتگو کنیم و بعد می توانیم او را به خاطر جرایم جنگی محاکمه کنیم.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در واکنش به این گفته‌های رئیس جمهور فرانسه،گفت: «از آغاز جنگ در سوریه فرانسوی ها به تروریزم در این کشور کمک کردند و دستهای دولت این کشور آغشته به خون مردم سوریه است. آنهایی که حامی تروریزم بوده اند حق ندارند درباره مذاکرات صلح در سوریه اظهارنظر کنند. بیانات ایشان ارزشی برای ما ندارد.»
سخنان ماکرون در باره اسد در حالی است که مقام های فرانسوی از آغاز جنگ سوریه همواره علیه رئیس جمهور سوریه موضع گیری کرده اند، فرانسوا اولاند و نیکولا سارکوزی دو رئیس جمهور پیشین فرانسه همواره اسد را عامل اصلی جنگ سوریه دانسته و هرگونه نزدیکی و مذاکره با دولت سوریه را اشتباهی بزرگ می شمردند. 
بشار اسد در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: «تروریزم به داعش خلاصه نمی شود. این گروه تنها بخشی از تروریزم است. در حال حاضر به جز داعش، النصره و سازمان هایی با نام های دیگر وجود دارند و این بدان معناست که ما هنوز در جنگ هستیم.»
به گزارش یورو نیوز، روز یکشنبه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی فرانسه با تاکید بر این که نظامیان عراق در ماه دسمبر داعش را در عراق شکست دادند اعلام کرد که گروه داعش در میانه و یا اواخر ماه فبروری سال آینده به طور کامل در سوریه نیز نابود خواهد شد. او در پاسخ به آینده سوریه بدون داعش گفت:«باید با همه مذاکره کنیم، ما باید با بشار اسد و نمایندگان او مذاکره کنیم. پس از آن، او باید بخاطر جرایمی که علیه مردم کشورش مرتکب شده است، در پیشگاه عدالت بین‌الملل پاسخگو شود.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала